Autoritatile vor sa faca din soseaua de centura a Bucurestiului drum national. Cu 60 de milioane de euro, Ministerul Transporturilor vrea pentru soseaua de centura patru benzi, dar astfel sa si uneasca doua autostrazi. Numai ca largirea drumului implica exproprieri ale localnicilor din comunele prin care trece soseaua.

Capitala va fi inconjurata de un nou inel de circulatie. Acesta va dubla actuala sosea de centura a Bucurestiului, ceea ce face ca, in maximum doi ani, noua centura de circulatie sa aiba patru benzi. "Drumul acesta are o semnificatie nationala, avind in vedere traficul inregistrat zi de zi. La ora actuala se inregistreaza un flux de 25.000 de masini pe zi, or, soseaua de centura actuala suporta maximum 12.000 de masini pe zi. Este normal sa fie trecut in rindul drumurilor nationale. Acest lucru implica si modernizarea lui, adica reabilitarea si largirea lui", explica Florin Dascalu, director al Directiei Rutiere din cadrul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului.

Potrivit autoritatilor, noua centura va taia localitatile Corbeanca, Balotesti, Buftea, Mogosoaia si Ghitila. "Viitoarea sosea de centura va face legatura dintre autostrada Bucuresti-Constanta si Bucuresti-Pitesti", spune Razvan Murgeanu, viceprimarul Capitalei. Proiectul va costa aproximativ 60 de milioane de euro.

O suta de exproprieri

Citeste si:

Largirea actualei sosele si modernizarea ei implica si exproprieri. Ministerul Transporturilor face deja listele cu suprafetele pe care urmeaza sa le ia de la localnici. Pe soseaua de centura sint aproximativ 100 de case si zeci de firme. Majoritatea sint chiar la marginea drumului. "Nu stiu ce o sa facem. Ca daca o sa ia pentru largirea strazii, o sa vina pina aproape de usa de la intrare in casa. Poate o sa ne dea loc de casa si despagubire", spune Ion Secareanu din comuna Voluntari. In plus, localnicii spun ca autoritatile nu vor avea cum sa mai faca si o zona pietonala, iar in prezent, ca ei sa ajunga in oras, trebuie sa faca slalom printre balti si masini. "Nu avem zone pietonale. Copiii se duc la scoala pe marginea soselei", spune Ioana Stefan, care locuieste linga comuna Pantelimon.

Pe de alta parte, cei mai bine informati si-au mutat deja portile caselor si calculeaza fiecare centimetru la pretul pietei. "Daca ne da ca acelora din comuna Voluntari 9 euro pe metrul patrat, nu voi fi de acord. De cind au venit firme aici in zona, pretul terenului a crescut la 100 de euro pe metrul patrat", mai spune Ion Secareanu.

Proiect cu efect invers

Potrivit autoritatilor, acest proiect are ca scop fluidizarea traficului. Numai ca largirea soselei de centura cu inca doua benzi creeaza efect invers. "Toate masinile care intra pe soseaua de centura au prioritate, de aceea traficul este asa de aglomerat. Va dati seama cum va fi cu patru benzi", spune Sergiu Galdamut, patronul unei benzinarii de pe soseaua de centura. Unul dintre proiectele de infrastructura lansate de actualul Guvern prevede dezvoltarea si construirea unei retele de sosele de centura.