Razboiul pentru cele 8% din Petrom s-a reflectat in organele de presa controlate de cele doua tabere interesate sa puna mina pe pachet. Evident, versiunile oferite difera in functie de pozitiile adoptate de patroni.

"Jurnalul National", principala publicatie a trustului Intact, al familiei Voiculescu, a reluat ieri acuzatiile acestuia privind santajul la care ar fi fost supus Copos. Cu supratitlul "Dezvaluiri", publicatia titreaza: "Copos a fost amenintat de Luca si de Vintu". "Jurnalul" trece sub tacere faptul ca George Copos nu a confirmat in totalitate spusele lui Voiculescu, admitind ca a vorbit cu Luca, Rosca si Vintu, dar despre vreme, nu despre cele 8%.

"Contactat telefonic de 'Jurnalul National>>, vicepremierul Gheorghe Copos a confirmat existenta acestei convorbiri telefonice si a dorit sa puncteze ca acel telefon nu l-a impiedicat sa voteze impotriva ordonantei in sedinta de Guvern", consemneaza sec publicatia. La capitolul reactii este mentionat doar comunicatul de presa prin care SOV neaga acuzatiile, nu insa si pozitiile lui Luca si Rosca Stanescu, care au amenintat cu tribunalul.

"Ziua" contraataca

In replica, "Ziua", sub conducerea lui Sorin Rosca Stanescu, trage cu toate tunurile, fara sa faca economie de munitie. Sub titlul neutru "Replici la cutremurul Basescu", Rosca Stanescu dedica o pagina de ziar demontarii acuzatiilor ce i s-au adus. Mesajul este ca Voiculescu se simte vizat de acuzatiile presedintelui despre grupurile de interese din presa si ca incearca "diversiuni" care sa abata atentia. "Iata ca deja celebrul cuplu Dan Voiculescu - George Copos a reactionat prompt si a lansat pe piata o noua diversiune.

Presedintele Partidului Conservator, in acelasi timp si patron al grupului de presa 'Intact>>, a incercat practic sa se 'spele>> si sa lase impresia ca nu are nici o legatura cu 'grupurile de interese nelegitime de tip mafiot>> invocate de seful statului. Iar cea mai buna metoda pentru a face acest lucru este prin improscarea cu noroi in altii. Fara a avea nici cea mai mica dovada. O strategie cunoscuta extrem de bine de Dan Voiculescu", scrie "Ziua". Ziarul pune accent pe faptul ca nici macar Copos nu a confirmat integral spusele sefului sau.

"Vicepremierul cofetar"

In acest context, "Ziua" acorda o atentie separata lui Copos, numit "vicepremierul cofetar" sau "penalul Copos". Se subliniaza ca "mult trimbitata demisie" a acestuia din functiile din PC, ca urmare a investigatiilor DNA, nu a mai avut loc. Mai mult, "Ziua" sugereaza ca situatia lui Copos, de membru al Guvernului - mentinut in functie, desi e urmarit penal, ar putea bloca aderarea Romaniei la UE. Mai precis, se sugereaza ca Parlamentul olandez, care va vota, saptamina viitoare, Tratatul de aderare a Romaniei si Bulgariei la Uniunea Europeana, s-a interesat de cazul Copos.

Citeste si:

Dupa ce subliniaza ca majoritarii, crestin-democratii olandezi, sint impotriva ratificarii, ziarul face referire la un raport pe tema coruptiei din Romania, prezentat de purtatorul de cuvint al crestin-democratilor, Jan Jacob van Dijk. "Si in guvernul actual exista persoane acuzate ca au inselat fiscul cu mai mult de un milion de dolari. (…) Pe scurt: tara este in continuare corupta, desi sint si citiva oameni bine intentionati. S-au facut niste pasi inainte, dar insuficienti pentru a primi Romania acum in UE", ar spune raportul.

,,Gardianul’’, mai timid

Spre deosebire de "Ziua", mezinul trustului patronat de Luca, "Gardianul", se rezuma la consemnarea constiincioasa a declaratiilor partilor implicate, pe un ton neutru. Orientarea este data de trimiterea de pe prima pagina, cu titlul "Acuzat de Basescu, Voiculescu lanseaza diversiunea 'Santajul Copos>>". "Dan Voiculescu a incercat ieri sa se disculpe dupa ce Basescu nominalizase, in discursul sau, doi dintre ministrii conservatori: Codrut Seres, acuzat ca a vrut sa dea unei firme elvetiene, fara licitatie, un contract de un miliard de euro, si George Copos, invinuit in dosarul 'Loteria>>. Primul care a negat santajul a fost George Copos", subliniaza trimiterea.

Ultima ora: Pachetul se vinde la salariati

Cazul Petrom s-a discutat ieri de principiu, intre membrii Guvernului. Desi ministrul MEC, Codrut Seres, nu a fost prezent la sedinta de Guvern, i s-a sugerat sa efectueze cit mai rapid vinzarea celor 8% din actiunile Petrom detinute de stat direct catre salariati, si nu prin PAS, asa cum ar vrea presedintele Petromservice, Liviu Luca. Prin vinzarea celor 8% din actiuni, statul va obtine peste 230 de milioane de euro. Conform unui demnitar participant la sedinta de ieri, ministrii au studiat ieri stenograma sedintei de Guvern din 2005, cind vicepremierul PC ,George Copos, a refuzat sa aprobe vinzarea actiunilor, stabilind ca atunci s-a luat o decizie corecta.

Faza pe televiziune

Si televiziunile detinute de cele doua tabere s-au aruncat in lupta. Antena 3, a trustului familiei Voiculescu, a acordat spatiu larg acuzelor sefului PC, cu titlul "Telefon de amenintare la adresa lui Copos". Nu a fost citat Copos, care nu confirma subiectul discutiei. In schimb

s-a acordat spatiu solicitarii CNA ca televiziunile sa-si faca public actionariatul, cu accent pe avocatul Petromservice, care se bilbiia. In tabara adversa, Realitatea TV, controlata de Liviu Luca, a reluat atacurile din "Ziua", livrind una dupa alta stirile "Copos neaga santajul" si "Copos considerat corupt (Parlamentul olandez da exemple negative din Romania)"