La capatul a doua zile de "dezvaluiri" si declaratii fulminante ale redactorilor sefi ai ziarului privind imixtiunea Monicai Macovei in dosarul Rompetrol, conducerea ziarului "Gandul" a recunoscut ca a gresit si si-a prezentat scuze. Aseara, pe site-ul ziarului "Gandul", Consiliul Editorial isi turna cenusa in cap: "Conducerea ziarului 'Gandul>> prezinta scuze si isi exprima regretul fata de doamna ministru Monica Macovei si fata de cititorii 'Gandului>> pentru articolul 'Monica Macovei le-a scris lui Basescu si Tariceanu ca trebuie sa i se ia dosarul procuroarei care-l ancheteaza pe Patriciu>>, insuficient documentat si argumentat, pe de o parte, redactat in termeni sententiosi, acuzatori fara rezerva, pe de alta, scris de ziarista Gabriela Stefan si aparut in numarul de luni, 30 ianuarie. (...) Publicarea acestui articol din considerente de intiietate si exclusivitate a fost o greseala deontologica si profesionala".

Cine arunca piatra

Alegatiile jurnalistei Gabriela Stefan fusesera sustinute insa, in aceiasi termeni sententiosi, in dezbaterile televizate de luni chiar de membri ai conducerii ziarului, redactorii sefi Adrian Ursu si Bogdan Chireac. Mai mult, chiar ieri-dimineata, in ciuda dezmintirilor ferme ale ministrului Justitiei, Presedintiei si premierului, ziarul isi mentinea acuzatiile aduse Monicai Macovei.

Acuzatiile grave erau bazate pe o hirtie care a ajuns in posesia redactorilor de la "Gandul", fara antet si fara semnatura. "Documentul" ar fi dovedit cererea ministrului Justitiei de a o inlocui pe procuroarea care ancheta cazul Patriciu, afirmau initial, fara umbra de indoiala, ziaristii de la "Gandul", bazindu-se pe sursele care le-a furnizat hirtia.

Ziaristii asteptau ieri-dimineata, de la aceleasi "surse", o "Nota de Inaintare", care, in opinia celor de la "Gandul", ar fi dovedit ca Monica Macovei ar fi cerut, la Palatele Victoria si Cotroceni, schimbarea procuroarei Cristescu. Dupa ce a declansat un urias scandal bazindu-se pe un "document" nesemnat, fara a aduce vreo dovada concreta acuzatiilor de imixtiune, "Gandul" contempla ieri-dimineata, cu detasare, dezastrul: "Dincolo de discutiile referitoare la autenticitatea sau paternitatea documentului prezentat de noi, subiectul a iscat un real interes, venind foarte repede dupa scandalul intilnirii in trei, de la Palatul Victoria".

Explicatiile lui CTP

Ieri-seara, chestionat la "Cap si pajura" de Emil Hurezeanu, Cristian Tudor Popescu a spus ca nu a fost la ziar in duminca in care s-a decis publicarea articolului respectiv. Aflind ca documentul este nesemnat, Cristian Tudor Popescu i-ar fi spus Gabrielei Stefan "il dai cu rezervele de rigoare", desi tot el a admis ca "nici nu putea sa existe un astfel de document, pentru ca textul continea si o absurditate. Nu se putea ca ministrul Justitiei, Monica Macovei, sa ceara presedintelui si premierului sa i se ia un dosar unui procuror decit daca si-ar fi pierdut mintile, pentru ca nici nu pot sa faca lucrul asta". A doua zi, directorul ziarului ar fi "inghetat" cind a vazut articolul care deschidea ziarul "Gandul". "Eu imi asum tot ce s-a intimplat", a mai spus Popescu.

Citeste si:

Campanie de presa

In ciuda dezmintirilor ferme ale celor implicati, "Jurnalul National" si-a mentinut ieri afirmatiile privind alte cinci intilniri despre care nu s-a aflat, la Palatul Victoria, intre Tariceanu, Macovei si Patriciu. "Sursele noastre sint aceleasi care ne-au dezvaluit si si intilnirea pe care cei trei au recunoscut-o", scria ieri "Jurnalul National". Informatiile privind alte cinci presupuse intilniri au aparut in "Jurnalul National" in aceeasi zi in care "Gandul" o acuza pe Monica Macovei de imixtiune in dosarul Patriciu.

"Documentul" care a inspirat "Gandul" ajunsese si in posesia celor de la "Jurnalul National", dar acestia au decis sa nu-l publice. Ieri, biroul de presa al ministerului Justitiei a dezmintit un alt articol publicat de "Gardianul": "Informatiile potrivit carora 'Monica Macovei a facut public rezultatul unei anchete interne>>, sint in totalitate false", afirma MJ.

Monica Macovei a facut luni apel la jurnalisti sa verifice informatiile. "Pe piata circula informatii false si va rog sa le verificati inainte de a le publica si poate, prin investigatii jurnalistice, veti afla cine este interesat in aparitia unor astfel de fabulatii in presa".

Cum stam cu "onoarea" CRP?

Directorul ziarului "Gandul", Cristian Tudor Popescu, este si seful Clubului Roman de Presa, organizatie care pretinde ca vegheaza la respectarea deontologiei profesionale. Cristian Tudor Popescu a fost necrutator cu "Evenimentul zilei", care a gafat in articolul "Noroc doamna ministru", ce o acuza tot pe Monica Macovei si tot fara dovezi. Ulterior, "Consiliul de Onoare" al CRP a decis chiar suspendarea societatii care editeaza "Evenimentul zilei" din calitatea de membru fondator al organizatiei, deoarece EvZ ar fi atacat Clubul Roman de Presa.