Cinci zile mai tirziu, Vadim a publicat "informatia" in "Romania Mare". La Bucuresti nu l-a bagat nimeni in seama, cu exceptia unor diplomati egipteni, care au trimis la Cairo, prin fax, revista presei. De acolo, faxul a plecat spre toate ambasadele egiptene, dar a fost interceptat, in noaptea de 11 spre 12 noiembrie, de serviciile secrete elvetiene. De aici a ajuns in tabloidul "Blick". Lumea s-a inflamat, povestea lui Vadim a facut ocolul planetei si a aterizat in raportul lui Dick Marty.

Cuprinsa de furie anti-americana, Europa s-a lasat sedusa, pe nesimtite, de Vadim. "Tribunul" a vorbit in noiembrie despre tortura in Romania. Egiptenilor le-a placut "informatia" si au introdus-o in faxul cu revista presei. Elvetienii l-au "interceptat". Dick Marty l-a crezut ca venind de la serviciile secrete egiptene. Asa a ajuns Vadim in raportul Consiliului Europei.

Din cele 103 articole ale raportului Consiliului Europei privind presupusele centre de tortura ale CIA, trei paragrafe fac referire la "faxul egiptean", interceptat de elvetieni. In opinia raportorului Dick Marty, "faxul egiptean" ar fi "o sursa diferita privind existenta unor astfel de centre".

Marty crede fara a cerceta

"Sursa diferita" este de fapt Vadim. La doar doua zile de la declansarea scandalului "inchisorilor CIA", Vadim comunica jurnalistilor o poveste naucitoare: 23 de teroristi ar fi fost torturati la Kogalniceanu, iar astfel de centre ar fi existat si in alte tari. Jurnalistii romani, obisnuiti cu gogosile "Tribunului", nu l-au bagat in seama. Au facut-o altii, si povestea s-a rostogolit halucinant. A fost preluata de Ambasada Egiptului la Bucuresti (cel mai probabil fara mentionarea sursei), interceptata apoi de serviciile secrete elvetiene, crezuta de tabloidul "Blick", inghitita pe nemestecate de Dick Marty si, poposind in cele din urma, in raportul Consiliului Europei. Degeaba a explicat Ministerul de Externe al Egiptului ca "faxul secret" era doar o revista a presei. Dick Marty a crezut, fara a cerceta de unde vine informatia.

Conferinta "Tribunului"

Pe 4 noiembrie, la doua zile dupa ce "Washington Post" dezvaluia presupuse "centre de tortura" in Europa de Est, Vadim a tinut o conferinta de presa in care anunta ca "in Romania, americanii tortureaza prizonieri straini". Declaratia "Tribunului" a aparut pe tarabe in 9 noiembrie, in "Romania Mare". Vadim a fost citat prezentind mai multe "note speciale", pe care spune ca le-ar fi primit de la "un serviciu secret": "Una dintre aceste baze este, in mod sigur, cea de la Mihail Kogalniceanu, unde, pina acum, au fost detinuti 23 de cetateni straini adusi de avioane americane din Afganistan, Irak si Liban".

O alta "nota speciala" spunea ca doua publicatii americane, "Washington Post" si "New York Times", "au primit informatii clasificate privind actiunile ilegale ale CIA, respectiv inchisorile din Europa de Est: Ucraina, Kosovo, Macedonia, Albania, Bulgaria si Romania". Nimeni nu l-a luat in seama pe Vadim.

Bomba "Blick"

Apoi a aparut "marea bomba", care a relansat scandalul stins dupa vizita Condoleezzei Rice in Europa. Tabloidul elvetian "Blick", al trustului Ringier, publica pe 8 decembrie o alta poveste naucitoare, a la Vadim. Jurnalistii de la "Blick" dezvaluiau ca serviciile secrete elvetiene au interceptat un fax trimis de la Cairo, in noaptea de 11 spre 12 noiembrie 2005, de catre ministrul egiptean de Externe, catre ambasadorul sau din Londra. In baza acestui "fax secret", serviciile secrete elvetiene ar fi intocmit un raport cu titlul "Egiptenii au surse care confirma existenta inchisorilor secrete americane".

Citeste si:

Raportul elvetian a transpirat in presa, citat literal din faxul egiptean interceptat: "Ambasada a aflat din surse proprii ca intr-adevar 23 de cetateni irakieni si afgani au fost interogati la baza militara Mihail Kogalniceanu, din apropierea orasului Constanta, de la Marea Neagra. Centre de interogare similare exista si in Ucraina, Kosovo, Macedonia si Bulgaria". Exact "informatiile" lui Vadim, care s-a si laudat in "Tricolorul" ca ar fi fost confirmat de Serviciul Secret al Armatei Elvetiene.

"Dezvaluiri" cu efect intirziat

Intr-un fel, Vadim avea dreptate. Nebagate in seama in Romania, "informatiile" pe care le lansase faceau, cu efect intirziat, prima pagina a ziarelor occidentale. Toate erau convinse ca era vorba de o scurgere de informatii, avind la origine temutele servicii secrete egiptene care participa la torturarea teroristilor. Intarind credibilitatea "faxului secret" cu informatii despre cei 23 de teroristi torturati in Romania, Dick Marty insusi spunea in Raportul prezentat marti in Adunarea Parlamentara a Consiliului Europei ca "serviciile secrete egiptene au reputatia de a fi eficiente".

"Poveste stupida"

Ministerul de Externe de la Cairo a declarat ca era vorba de o simpla revista a presei. "E o poveste foarte stupida", a spus purtatoarea de cuvint a ministerului egiptean de Externe. "In orice Minister, ambasada trimite in fiecare zi cele mai importante articole scrise in ziare. E doar un fax cu presa, care contine cele mai importante stiri pe care le-am citit in strainatate. Nu avem nici un fel de proceduri exceptionale, le trimitem pur si simplu prin fax. Oricine il poate intercepta. Nu e nimic secret".

Ambasada Egiptului de la Bucuresti, care ieri nu a vrut sa comenteze incidentul, pare sa fi trecut in revista presei trimisa la inceputul lui noiembrie la Cairo articolul din "Romania Mare". Astfel, "informatiile" lui Vadim, "apetisante", au ajuns pina la urma drept in Raportul celebrului de-acum Dick Marty.

PRM lucreaza pentru Consiliul Europei

Miercuri 25 noiembrie 2005, la citeva saptamini dupa ce a facut aceste declaratii, Corneliu Vadim Tudor s-a intilnit, in calitate de vicepresedinte al Senatului, cu René van der Linden, presedintele Adunarii Parlamentare a Consiliului Europei. Potrivit comunicatului de presa furnizat a doua zi, la acea intilnire "liderul PRM i-a spus oficialului european, ca un bun crestin, ca el nu poate minti si ca aceste lagare de tortura au existat in mod categoric, dar li s-a sters orice urma".

Mai mult, Vadim i-a promis lui René van der Linden ca ii va pune la dispozitie, in limba engleza, toata documentatia pe care o are in legatura cu bazele americane, cerindu-i in schimb "sa actioneze cu autoritatea pe care o are pentru a se pune capat difuzarii de sondaje mincinoase care dezavantajeaza PRM si care constituie uvertura unei noi fraude electorale".