Si asta pentru ca Primaria Capitalei are de achitat anul acesta datorii externe in valoare de 40 milioane de euro. Suma reprezinta dobanzile la banii contractati de primarul Adriean Videanu si depusi prin banci, plus ratele la alte credite externe.
Directorul executiv al Directiei Buget din Primaria Capitalei, Dumitru Buzduga, ne-a spus ca anul trecut s-au platit 33,5 milioane de lei vechi (aproximativ 10 milioane de euro) pentru achitarea ratelor, dobanzilor si comisioanelor pentru creditele aflate in derulare. Potrivit graficului de plati externe, anul acesta suma a crescut la 40 milioane de euro. Astfel, fiecarui bucurestean (din cei doua milioane de locuitori ai orasului) i se vor opri prin impozite si taxe cate 20 de euro doar pentru machetele proiectelor din birourile Primariei. Iar cei aproximativ 740.000 lei de persoana sunt contributiile numai in 2006, pentru ca sumele vor fi la fel de mari pana in 2030.
Cristina Parvulescu, directorul Directiei Managementul Creditelor Externe din cadrul Municipalitatii, a declarat ca Bucurestiul are bani, dar nu suntem capabili sa-i cheltuim. "Avem credite in valoare totala de 905,1 milioane de euro. Am reusit sa aducem acesti bani, insa procedurile birocratice de organizare a licitatiilor, lipsa personalului calificat sa gestioneze aceste fonduri au condus la acest paradox: sa avem bani, dar sa nu-i cheltuim", a spus Cristina Parvulescu.
Cu alte cuvinte, peste 900 de milioane de euro stau in banci, iar bucurestenii platesc pentru niste idei nepuse in practica. Podul de aproape doi kilometri de la Basarab, parcarile subterane de la gara si Guvern, aeroportul din sudul Capitalei, precum si portul cu iesire la Dunare sunt doar cateva proiecte de "utilitate" maxima pentru bucurestenii de rand.
Am incercat sa vorbim fie macar si telefonic cu edilul-sef, dar nu a fost de gasit. Am aflat insa ca primarul Adriean Videanu este intr-o vizita de lucru la Paris.
Proiectul primarului general al Capitalei, Adriean Videanu, pasajul de la Basarab, ii va costa pe bucuresteni aproape 170 milioane euro. Investitia va fi terminata in trei ani de la data inceperii lucrarilor. In acest rastimp, Gara de Nord ar putea fi mutata in locul Garii Basarab
Despre autor:
Sursa: Libertatea
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Secretele vedetelor de la Hollywood pentru un machiaj impecabil. Tehnici și...
Sursa: garbo.ro
-
Venituri de peste 300 de milioane de euro pentru Jumbo, în 2023. Care sunt...
Sursa: retail.ro
-
Cum se poate evita insolvența. Expertul care s-a ocupat de cazul Blue Air:...
Sursa: wall-street.ro
-
Afirmații delirante din partea unui preot: femeile agresate se*ual trebuie să...
Sursa: kudika.ro
-
UniCredit vede oportunități de consolidare în România
Sursa: futurebanking.ro