Emisiunea, denumita "Oameni din titluri", a fost difuzata initial de postul TVR1, fiind preluata apoi de "Romania International". In acest fel, ambasadele din intreaga lume au putut auzi cum realizatorii emisiunii il tavalesc pe Basescu prin epitete gen "magarule", acuzandu-l de manipulari si voiosie cauzate de exces bahic.

"Oameni din titluri" a demarat ca o emisiune menita sa realizeze portretul unor personalitati ale vietii romanesti din prisma cotidianelor centrale. Cei care au pus la punct acest show, platiti de contribuabili, au precizat doar la inceput ca emisiunea se doreste a fi o analiza a modului in care personalitatile politice au fost zugravite de catre gazetarii din presa scrisa. In acest scop, conform celor spuse de comentator, studiul a vizat 100 de persoane dintre care au fost alese zece pentru a fi detaliate in emisiunea "Oameni din titluri".

Ce spun ziarele si ce spune TVR

Gandita ca un pamflet la adresa celor mai importante personalitati romanesti, emisiunea debuteaza cu Nicolae Vacaroiu, presedintele Senatului, aflat pe ultimul loc al topului. Inainte de a-l zugravi, comentatorul precizeaza: "Sa citam din paginile ziarelor .....". Tot ce urmeaza despre Vacaroiu sunt de fapt calificative, comentarii sau aprecieri facute de gazetari de-a lungul anului 2005. Chiar daca nu se precizeaza foarte clar, acest lucru se poate banui. Semnele de intrebare apar in momentul cand vrei sa stii cine a scris in acest fel despre un personaj sau altul. Pe masura ce emisiunea evolueaza, comentatorul uita sa mai spuna ca tot ceea ce rosteste nu-i apartine, este gandit de altcineva, este produsul intelectual al unui jurnalist care nu are nici o legatura cu TVR!