Pe 30 mai 2005, dupa-amiaza, ministrul Codrut Seres a organizat urgent o conferinta de presa, pentru a explica reprezentantilor mass-media acuzatiile pe care liderul sindical de la Romaero, Danut Chelaru, le facuse in dimineata acelei zile la adresa conducerii MEC. Chelaru declarase ca de la ministerul Economiei banii alocati Romaero pentru derularea contractului de mentenanta cu Lockheed Martin (198 de miliarde de lei) au fost redirectionati catre societatea falimentara Romarm si ca grupuri de interese din domeniul imobiliar incearca falimentarea Romaero, pentru a pune mina pe cei 360.000 de metri patrati ai fabricii din Baneasa.

"Nu sint de acord cu finantare de la buget"

Ministrul Seres a declarat atunci, in conferinta de presa, ca bugetul pentru 2005 al MEC nu prevedea investitii la Romaero "dintr-o eroare umana", dar continea prevederi privind alocarea sumei de 198 de miliarde de lei pentru societatea Romarm. Exact in acea perioada, reprezentantii MEC elaborasera un proiect de hotarire de guvern privind "aprobarea continuarii finantarii obiectivului de investitii Modernizarea si retehnologizarea fluxului de activitati tehnologice, in scopul intretinerii si reparatiei aeronavelor C-130 Hercules la SC Romaero SA Bucuresti".

Dupa ce i-a fost dat spre aprobare, ministrul Codrut Seres a scris pe prima pagina a proiectului urmatoarea rezolutie: "In atentia lui Aurel Cazacu, director al Departamentului Industriei de Aparare din MEC: Dle. Cazacu. Rog analiza dvs. Si raport propuneri. Nu sint de acord cu finantare de la buget", dupa care a semnat. Dupa refuzarea finantarii de la buget a contractului dintre Romaero si Lockheed Martin, a urmat scoaterea societatii romane de pe lista de privatizare, lucru facut tot "dintr-o eroare, la tipografie", potrivit declaratiilor facute de Aurel Cazacu. Acest lucru a permis demararea procedurilor de vinzare directa a activelor si terenurilor aferente, catre persoane care vor sa construiasca in Baneasa hypermarketuri, vile si blocuri de birouri.

"Acordati-i prezumtia de nevinovatie, deocamdata"

Citeste si:

Ministrul Codrut Seres nu a putut fi contactat ieri. Consilierul personal al ministrului, Mona Nicolici, ne-a declarat ca ministrul Seres se afla intr-o delegatie, la Medias. "Acordati-i (ministrului Seres - n.r.) prezumtia de nevinovatie, deocamdata", ne-a sugerat Mona Nicolici. Aurel Cazacu ne-a spus ca nu-si mai aminteste exact ce s-a intimplat acum sase luni. "Datorita ministrului Seres s-au dat bani la Romaero, in august, dupa rectificare, pentru a se face treaba", a replicat Cazacu, sarind in apararea sefului sau.

Doar contractul cu Lockheed poate salva Romaero

Romaero furnizeaza componente aviatice unor firme de renume din domeniul aeronautic. Anul trecut, americanii de la Lockheed Martin au ales Romaero pentru a repara toate aeronavele Hercules din Balcani. Fostul ministru al Economiei D.I. Popescu a prevazut in proiectul de buget al MEC pe 2005 aproximativ 220 miliarde de lei pentru retehnologizarea Romaero, ca sa poata derula contractul cu Lockheed la standardele cerute de americani. Dupa schimbarea conducerii MEC, banii pentru Romaero au ajuns la Romarm. Pina in luna august 2005, Romaero n-a primit nici un ban din suma prevazuta de fosta conducere a MEC. Potrivit clauzelor, Romaero trebuia sa termine procesul de retehnologizare in noiembrie, lucru care n-a fost respectat.