"Prioritatea zero a guvernului este Coridorul numarul IV", a spus ieri Gheorghe Dobre, ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului. "Au fost facute studii de fezabilitate pentru aceste portiuni (Pitesti-Sibiu-Lugoj-Timisoara) si sintem in discutii cu institutii financiare internationale pentru asigurarea finantarilor, urmind ca in 2006 sa semnam contractele", a mai spus Dobre, care a precizat ca lucrarile vor fi demarate in 2007.

Asadar, la anul, autostrada va urma Coridorul IV doar spre Constanta (portiunea Drajna-Fetesti-Cernavoda va fi terminata), nu si spre vestul tarii. Portiunea de autostrada care va lega Pitestiul de Sibiu va costa 1,1 miliarde de euro. Banii vor fi asigurati printr-o finantare de la Banca Europeana de Investitii in valoare de 300 de milioane de euro, restul baniilor reprezentind fonduri de coeziune. Lugoj-Timisoara va costa 120 de milioane de euro. Dobre nu a putut preciza cit va costa tronsonul Sibiu-Lugoj. "Ca sa construiesti autostrazi iti trebuiesc bani. Asigurarea sursei de finantare este esentiala in constructia de drumuri", a precizat Dobre, care a dat vina tot pe fosta guvernare, pe care a acuzat-o ca a provocat "un gol in asigurarea surselor financiare".

Stop autostrazii Bucuresti-Ploiesti

Nu se va mai construi autostrada intre Bucuresti si Ploiesti, pentru ca drumul este foarte bun. "Datorita fluidizarii traficului, odata cu largirea podului de la Otopeni, pe sase benzi de circulatie, a pasarelei de la Otopeni si a construirii centurii Ploiestiului pe patru benzi de circulatie, nu mai este necesara constructia unei autostrazi", a precizat Dobre. Necesara este constructia autostrazii intre Comarnic-Brasov. "In 2006 sa avem regulile institutiilor financiare europene pentru constructia autostrazii si in 2007 vor incepe lucrarile", a declarat Dobre. Pentru constructia de drumuri, in 2005, s-au folosit 1,1 miliarde de euro. Pentru anul 2006, potrivit ministrului Transporturilor, se vor cheltui 1,4 miliarde de euro.