Sectia penala a Inaltei Curti de Casatie si Justitie ar trebui sa solutioneze azi plangerea formulata de SC "Aviatia Utilitara" SA contra ordonantei de NUP (neinceperea urmaririi penale) pronuntata de procurori in favoarea fostului ministru al Transporturilor, Miron Mitrea in afacerea "Terenurile Aeroportului Baneasa". "Averea" a aflat ca instanta suprema va fi nevoita insa sa amane judecarea cauzei, intrucat, din motive necunoscute, Parchetul Inaltei Curti a trimis dosarul la instanta "jumulit" de toate probele forte ale cauzei.

"Devalizarea" dosarului este reclamata de catre avocatul "Aviatiei Utilitare" SA, care a studiat dosarul de urmarire penala de la arhiva instantei cu doua zile in urma, l-a copiat integral si a constatat cu stupoare ca in el nu se regaseau decat plangerea contra ordonantei de NUP, rezolutia de confirmare a NUP-ului semnata de procurorul sef Gheorghe Draghici, citatiile, niste notite ale procurorului Ilie Mihai Eduard, precum si declaratiile lui Miron Mitrea, dar si ale fostul sau consilier, Ciprian Holhos.

In plus, printre file se mai afla si marturiile fostului sef al Directiei Aviatie Civila din minister, Sorin Stoicescu, si ale fostului director al Aeroportului International Bucuresti Baneasa (AIBB), Sorinel Ciobanu. La dosarul de urmarire penala trimis la instanta, procurorii Inaltei Curti au "uitat" insa sa ataseze volumele pline de probe materiale ale fraudei imobiliare de la AIBB, astfel incat, pe simplele declaratii de martori - care nu au valoare potrivit Codului de procedura penala decat daca sunt coroborate cu alte probe - judecatorii nu se pot pronunta.

"Jumulirea" dosarului este cu atat mai socanta cu cat in motivatiile ordonantei de NUP, chiar procurorul Mihai Eduard Ilie face trimitere, in mod repetat, la hotarari judecatoresti, contracte, note, avize si alte documente care au servit cauzei, dar care nu se mai regasesc in dosarul trimis la instanta.

Avocatii "Aviatiei Utilitare" SA mai detin si o serie de copii dupa adrese de inaintare, cu opis-uri ce inventariaza sirul de acte depuse ca probe la dosar, si pe care acelasi procuror Mihai Eduard Ilie a semnat de primire cu manuta lui. Aparatorii "Aviatiei Utilitare" ne-au mai declarat ca vor cere asadar, azi, la prima ora, amanarea cauzei pentru ca instanta sa-i oblige pe procurori sa prezinte toate probele fara de care nu se poate solutiona dosarul.

Citeste si:

SC "Aviatia Utilitara" SA considera ca procurorii Inaltei Curti au ingropat acest dosar prin NUP-ul dat lui Mitrea, fara sa afle cine sunt persoanele care au girat fraudulosul contract de schimb de terenuri. Mai ales ca la dosar exista si o nota semnata in luna octombrie 2004 de fostul sef al Directiei Aviatie Civila din Ministerul Transporturilor, Sorin Stoicescu, pe care acesta a transmis-o fostului director al AIBB, Sorinel Ciobanu, cu mentiunea "Domnul M a aprobat acest mod de solutionare". Anchetatorii nu s-au invrednicit insa sa-l caute pe respectivul "Domnul M" ori daca acesta a avut vreo contributie concreta la perfectarea ilegalului schimb de terenuri.

Ziarul "Averea" a publicat recent dezvaluiri legate de fraudulosul schimb de terenuri de la Aeroportul International Bucuresti Baneasa (AIBB) din 13 decembrie 2004, cand fosta conducere a societatii a incheiat un contract de schimb de teren cu avocatul Iulian Bogdan Nastase, din Baroul Bucuresti. Dupa aproape un an de cercetari, Miron Mitrea a fost scos din cauza, prin ordonanta de NUP, iar dosarul a fost declinat Parchetului National Anticoruptie (actual DNA) pentru a fi cercetate celelalte persoane implicate in caz (un avocat, un notar, mai multi directori ai AIBB si altii).

In paralel cu ancheta penala, actuala conducere a AIBB a atacat pe cale civila, intr-un proces, contractul ilegal de schimb, demonstrand cu expertize ca cele 2,3 hectare ale Aeroportului Baneasa situate pe soseaua Bucuresti-Ploiesti nr. 40, instrainate prin schimb, valorau peste 11.500.000 de euro, in timp ce terenul de 2,5 hectare dat la schimb de avocatul Nastase valora doar 10.000 euro. AIBB cere in prezent constatarea nulitatii absolute a contractului de schimb, valoarea fraudei depasind suma de 11.500.000 euro.

Fostul sef al Directiei Aviatie civila, Sorin Stoicescu, a afirmat pentru "Averea" ca "Domnul M este Miron Mitrea", dar, in replica, actualul deputat PSD a negat orice implicare in acest caz, declarand ca in perioada schimbului se afla in concediu si in campanie electorala si ca nu ar fi putut fi niciodata de acord cu un atare schimb, pe care l-a calificat profund ilegal.

Mai adaugam faptul ca SC "Aviatia Utilitara" SA l-a mai acuzat pe Miron Mitrea si de faptul ca a refuzat mai bine de jumatate de an sa duca la indeplinire o decizie a Inaltei Curti, care obligase Ministerul Transporturilor sa elibereze societatii un certificat de atestare a dreptului de proprietate pentru 8,9 hectare de teren. Aceasta suprafata se suprapunea peste cele 2,3 hectare instrainate fraudulos de AIBB in timpul litigiului din instanta si in pofida interdictiei la vanzare inscrise la cartea funciara, cu ajutorul notarului public Marius Luca.