Premierul Tariceanu afirma ca lucrarile la Coridorul IV de transport au prioritate fata de autostrada Transilvania. Emil Boc vorbea despre o consultare la varful Aliantei inainte de o decizie.

Premierul Calin Popescu Tariceanu a declarat, ieri, intr-o conferinta de presa la Deva, ca Guvernul isi va respecta obligatiile luate de Romania, una dintre prioritatile Executivului fiind Coridorul IV, transmite Mediafax. Pe de alta parte, la sfarsitul saptamanii trecute, presedintele PD, Emil Boc, declara ca saptamana aceasta, dupa o intalnire finala cu Ministerul Finantelor, se va putea face o declaratie publica cu privire la negocierile existente pentru autostrada Brasov-Cluj-Bors, pentru care s-a incheiat contract cu firma americana Bechtel.

"Dupa acea intalnire, voi cere Consiliului de Conducere al Coalitiei PNL-PD sa avem o dezbatere pe tema autostrazii Transilvania la nivel de varf, o discutie politica, pentru a incheia acest subiect. Imi exprim convingerea ca deznodamantul va fi unul favorabil, pentru ca lucrarile sa fie continuate", a precizat Emil Boc. In schimb, potrivit lui Tariceanu, nu se poate lucra in paralel la doua proiecte de mare anvergura - Coridorul IV si Autostrada Transilvania.

"Coridorul IV va fi realizat incepand din anul 2006. Trebuie sa ne respectam obligatiile asumate. Trebuie sa va spun, insa, ca daca banii ne permit, vom realiza si celelalte obligatii asumate. Insa, astazi, la Deva, va declar ca nu putem lucra in paralel la doua proiecte de mare anvergura, adica si la Coridorul IV, si la autostrada Bechtel", a declarat premierul Tariceanu, care a precizat ca proiectul Coridorului IV va fi realizat inaintea unor alte asemenea proiecte.

Intrebat daca UDMR va comenta aceasta decizie a Guvernului, de a incepe realizarea Coridului IV, si nu autostrada Transilvania, premierul a spus ca si in zona prin care va trece Coridorul IV locuiesc cetateni de etnie maghiara. In luna august, ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre, anunta ca respectivul coridor va trece prin Romania, iar lucrarile vor fi incheiate pana in anul 2010, cel mai tarziu in 2011, in urma unor investitii totale de 4,75 de miliarde de euro.

"Traseul coridorului a fost negociat cu Uniunea Europeana, se regaseste in anexa tratatului de aderare asumat atat de UE, cat si de Romania. Mai mult decat atat, finantarea acestui obiectiv este asigurata de Uniunea Europeana", declara Dobre. El aprecia ca intarzierile in constructia acestui coridor sunt urmarea lipsei de preocupare a guvernarii anterioare pentru purtarea negocierilor cu institutiile europene in vederea obtinerii de credite.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.