Societatea Contransimex B Ploiesti a obtinut, in anul 2003, de la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADN), prin licitatie, un contract de reabilitare primara a drumului national 1A Bucuresti - Centura Ploiesti Vest. Lucrarea a fost cistigata intre kilometrii 12 si 50. Constructorul a inceput sa-si faca treaba si s-a oprit in noiembrie 2004. Potrivit CNADN, "lucrarile au fost sistate din motive de timp nefavorabil", insa, dupa ce iarna a trecut, "sistarea s-a prelungit ulterior, din cauza lipsei fondurilor".

Intre timp, au venit inundatiile, DN 1 Bucuresti- Ploiesti a fost afectat si masinile mari au fost orientate pe traseul paralel, DN 1A, adica soseaua ce trebuie reabilitata de firma ploiesteana. Pentru aceste ultime lucrari, Compania de Drumuri a gasit bani, insa n-a mai apelat la cel cu care se afla deja in contract si pe care nu-l mai platea, ci a dat lucrarea direct unei alte firme: cea a lui Dan Besciu, Euroconstruct Trading ‘98 SRL. Contractul, in valoare de 21 de miliarde de lei, s-a limitat la o portiune mai mica din drum, intre kilometrii 35 si 50, si s-a numit altfel: "reparatii pe suprafete intinse si bur-dusiri". Iar cea care a atribuit lucra-rea n-a mai fost CNADN, ci o filiala a acesteia, Regionala Bucuresti.

Directorul Regionalei, Serban Ghinea, nu explica de ce s-au suprapus cele doua contracte. El stie ca orice contract atribuit de Directia Regionala Bucuresti este avizat de CNADN, deci nu avea cum sa se comita o eroare. La sediul firmei pagubite, Contransimex B Ploiesti, nedumerirea e si mai mare. Directorul economic Angela Radulescu ne-a spus ca "noi stim ca avem in continuare de lucru acolo si ca nu ne-a sistat nimeni contractul". Dan Besciu, patronul favorit, ne-a spus ca a avut o lucrare in zona si ca a si terminat-o. Iar CNADN nu a raspuns cum a reusit performanta de a opri un contract legal ca sa-l dea altcuiva.

Campion peste guvernari

Citeste si:

Euroconstruct Trading ’98 are drept actionari pe Dan Besciu, cu 40 la suta, si pe Sorin Vulpescu. Firma a derulat numeroase lucrari de infrastructura in Bu-curesti, si in momentul de fata repara si autostrada Bucuresti-Pitesti. "Cotidianul" a aratat insa ca lucrarile se fac pe portiunile unde autostrada este in buna stare, fiind lasate in afara acestui contract tocmai zonele cu gropi si decopertari.

Besciu si Vulpescu sint asociatII, in firma West Tour ’98, cu Dorin Cocos, sotul actualului consilier prezidential Elena Udrea. Dan Besciu este actionar si in firma Golden Blitz SA, care administreaza restaurantele cu acelasi nume, preferatele presedintelui Basescu. In fine, tot Besciu este implicat si in firma Fly Taxi, cea care, in urma unei licitatii tru-cate, a cistigat exclusivitatea activitatilor de taximetrie de la Aeroportul Otopeni, sub privirile fostului ministru Mitrea.