Propunerea are zece puncte, primul dintre acestea fiind considerat de catre participantii la dezbatere unul dintre cele mai importante. Conform textului acestui punct, "orice institutie mass-media are obligatia de a-si elabora propria "politica editoriala", in care sa se precizeze ansamblul de actiuni de natura prospectiva, manageriala si organizationala, precum si relatia profesionala specifica dintre patronat si editori si dintre editori si jurnalisti.

Politica editoriala va cuprinde si norme tipice institutiei respective privind modul in care se face selectia informatiei, ierarhizarea sa si orientarea spre publicul-tinta a diverselor mesaje jurnalistice (unghiul din care se abordeaza un anumit subiect din punctul de vedere al conceptiei social-politice a patronatului), stilistica acestora si politicile de personal pe termen scurt, mediu si lung. Prin acest set de reguli interne, patronatul isi asigura dezvoltarea afacerii, precizandu-si periodic relatiile cu tertii, de care editorii trebuie sa tina seama".

Ulterior, va avea loc o alta intalnire, pentru a se vota forma definitiva a documentului. Cristian Tudor Popescu a precizat ca, in cazul in care membrii CRP vor fi de acord, prevederile documentului vor fi incluse in contractul colectiv de munca. O alta problema care a fost luata in discutie a fost cea a publicitatii mascate. Fara a fi pe "ordinea de zi" a dezbaterii de duminica, ea a fost ridicata atat de reprezentantii presei centrale, cat si de cei ai mass-mediei locale. Participantii la dezbatere au cazut de acord ca este necesara definirea clara a acestui tip de publicitate.