Conform unui studiu american recent, dintr-un numar de 27 de fructe consumate in mod frecvent, kiwi este cel mai bogat in elemente nutritive esentiale. Acest fruct asigura necesarul zilnic de: vitamina C, B1, B2, B3, B9, provitamina A, calciu, fier si proteine.

Un singur kiwi asigura doza zilnica de vitamina C recomandata unui adult, respectiv 80 de miligrame. Datorita continutului ridicat de vitamina C, kiwi este unul dintre fructele indicate de specialisti in curele de stimulare a imunitatii in sezonul rece. Din acelasi motiv, kiwi nu trebuie sa lipseasca din alimentatia persoanelor anemice, a copiilor si persoanelor in varsta. Cantitatea mare de vitamina C din kiwi favorizeaza asimilarea fierului din celelalte produse alimentare. De asemenea, kiwi contine vitamina B9 (acid folic), recomandata persoanelor care sufera de anemie.

Kiwi mai contine o multitudine de elemente esentiale pentru buna functionare a organismului: vitamina E (3 mg/100 g), provitamina A (0,05 mg/100 g). Vitamina B6 (piridoxina) din compozitia acestui fruct joaca un rol important in buna functionare a sistemului nervos. In plus, kiwi este o sursa bogata de minerale (calciu, fier, magneziu), care insumeaza 700 mg/100 g.

INIMA. In ceea ce priveste potasiul, acest fruct este mai bogat decat banana. Cu o cantitate de potasiu de 300 mg/100 g, kiwi este unul dintre fructele care ofera cele mai multe beneficii persoanelor cu afectiuni cardiovasculare. Nu trebuie neglijate nici cantitatile de calciu (27 mg/100 g) si magneziu (17 mg/100 g). Kiwi abunda in fibre (2,5 g/100 g), ceea ce face ca acest fruct sa fie indicat in tratamentul tulburarilor intenstinale si pentru prevenirea cancerului de colon. 100 g de kiwi contin doar 47 de kilocalorii.