Ikea a raportat in primele noua luni de la deschidere vanzari de 70 milioane euro si preconizeaza pentru anul fiscal 2007-2008 vanzari totale de peste 80 milioane euro, informeaza un comunicat al companiei.
"Suntem foarte multumiti de rezultatele pe care le-am inregistrat in primele 9 luni de la intrarea pe piata din Romania. Vanzarile din aceasta perioada ne arata ca vom depasi estimatul de 80 milioane de euro pe care il aveam stabilit pentru primul an de activitate la noi in tara. Iar acest fapt se datoreaza in primul rand consumatorilor romani care au primit conceptul Ikea cu mult entuziasm si carora dorim sa le multumim pentru sprijinul acordat pana acum.
Acestia ne-au fost alaturi atat in momentele mai dificile in care ne-am confruntat cu probleme legate de stocurile la unele din produse, cat si in cele mai fericite, precum lansarea catalogului 2008, cand am anuntat scaderea preturilor cu o medie de 12%", a declarat Cornel Oprisan, Retail Manager Ikea Romania.
In primele noua luni de activitate a magazinului in Romania, clientii Ikea au achizitionat peste 8,2 milioane de produse de mobilier, decoratiuni si accesorii.Doua milioane de vizitatori de la deschiderea IkeaIn total, magazinul Ikea a inregistrat anul trecut aproape doua milioane de vizitatori. Clientii au consumat in primele noua luni de la deschiderea magazinului 28,64 tone de chiftelute suedeze si 103 kilometri de hotdog, cele mai vandute produse ale restaurantului Ikea.
Producatorul suedez de mobila a deschis primul sau magazin din Romania in zona bucuresteana Baneasa in luna martie si estimeaza pentru anul acesta o crestere a pietei mobilei din Romania cu aproximativ 15%.
"Pentru 2008 incercam sa reducem la minimum impactul variatiilor cursului valutar si pe cel al tendintelor generale de crestere a costurilor la nivel international", a mai precizat Oprisan.
Ikea Romania anunta anul trecut ca va continua expansiunea retelei de magazine in tara, unde ar putea deschide in urmatorii sase ani inca sase unitati noi cu o investitie medie de 25 milioane euro fiecare. Compania vizeaza toate orasele cu peste 300.000 de locuitori."Romanii, prea saraci ca sa isi permita lucruri ieftine"Romanii au devenit din ce in ce mai pretentiosi cand aleg produsele pentru mobilarea si decorarea casei, urmand trendul de pe pietele straine.
"Piata mobilei din Romania urmeaza tendintele pietelor straine, clientii nostri de aici devenind si ei din ce in ce mai atenti la modul in care isi mobileaza si decoreaza locuintele. In plus, influentele pietelor mai dezvoltate sunt oricand privite pozitiv de romani, acestia aspirand la crearea unor standarde de viata similare", a declarat pentru Curierul National Mihaela Muresan, marketing manager Ike.
Potrivit acesteia, indiferent de nivelul de educatie sau cel economic, romanii, ca si ceilalti clienti, isi doresc produse cu preturi mici, la calitate inalta. Explicatia este simpla - exista chiar si o zicala care ii capteaza esenta: "suntem prea saraci ca sa ne permitem lucruri ieftine". Cu alte cuvinte, majoritatea oamenilor cauta produse la preturi cat mai accesibile, de calitate, pe care sa se poata baza pe termen lung.
Marca Ikea a fost inregistrata in anul 1943 in Suedia, iar magazinul Ikea din Romania a fost al 253-lea deschis in a 35-a tara. In 2007, numarul total al vizitatorilor Ikea la nivel mondial a fost de 583 de milioane, iar numarul total al cataloagelor distribuite in anul respectiv, de 191 de milioane.