Magazinul de mobila Ikea a inregistrat, in primele noua luni de la deschidere, aproape doua milioane de vizitatori si vanzari de 70 de milioane de euro, estimand ca va depasi nivelul previzionat initial pentru primul an de activitate, a anuntat compania. “Suntem foarte multumiti de rezultatele pe care le-am inregistrat in primele noua luni de la intrarea pe piata din Romania. Vanzarile din aceasta perioada ne arata ca vom depasi valoarea estimata de 80 milioane de euro, pe care o aveam stabilita pentru primul an de activitate pe piata romaneasca”, a declarat Cornel Oprisan, retail manager Ikea Romania. Magazinul Ikea, deschis la 21 martie 2007, este operat in sistem de franciza de catre firma Maoro Trading, in baza acordului cu Inter Ikea Systems BV, care administreaza franciza Ikea la nivel mondial. Reprezentantii firmei au anuntat ca vor sa deschida in Romania cel mult opt unitati, dintre care doua-trei unitati vor fi inaugurate in urmatorii 4-5 ani. Pentru perioada septembrie 2007-august 2008, reprezentantii Ikea estimau la sfarsitul lunii septembrie, o cifra de afaceri de 80 de milioane de euro.
In primele noua luni de activitate a magazinului in Romania, clientii au achizitionat peste 8,2 milioane de produse de mobilier, decoratiuni si accesorii. Cele mai vandute produse de mobilier au fost dulapurile, sistemele modulare de biblioteca, precum si canapelele, fotoliile, sezlongurile, taburetele, articolele din aceste categorii fiind comercializate in peste 1.600 de unitati. Printre cele mai apreciate decoratiuni si accesorii se numara tigaile, farfuriile, borcanele, ustensilele de bucatarie, care au fost vandute in numar de peste 60.000 de bucati.