Ciobanii sibieni nu exporta branza de Sibiu in Uniunea Europeana, desi au in total cele multe oi din aceasta regiune. In schimb, cativa patroni locali care si-au atestat acest produs traditional il comercializeza cu succes, conform spuselor Mariei Ostrovat, consilier la Departamentul judetean de Dezvoltare Rurala.
“In toata Europa nu se face o branza de oaie ca cea de la Sibiu. Ciobanii sibieni au in total mai multe oi decat in alte tari europene, insa ei se feresc sa devina persoane juridice si astfel nu pot exporta celebra noastra branza de oaie. Oile din judetul Sibiu depasesc ca numar pe cele din Austria, pentru ca aici sunt ciobani care au si peste 2.000 de oi', a precizat Ostrovat.
Conform acesteia, branza de Sibiu ajunge si pe masa europenilor, insa alte sortimente. Din 2005, in judet au fost atestate 209 produse traditionale, fabricate de 35 de agenti economici. Practic, 7 agenti economici din judet au atestate 36 de produse lactate (telemea, branza burduf, urda, cas etc.). Dintre acestea, o societate din satul tichindeal face patru sortimente traditionale de branza, burduf Harbach, burduf Harbach cu condimente, telemea Harbach, telemea Bio-Harbach. O alta societate din satul Smig, face 6 feluri de branza atestate european, cas, urda, cascaval Dalia, branza burduf, branza framantata, branza telemea.
Ostrovat a mai declarat ca ar trebui sa ne promovam mai mult interesul national si prin aceste produse traditionale, care sunt sanatoase si corespund normelor UE
Produsele traditionale romanesti vor fi promovate mai bine printr-o noua institutie care se va numi Oficiului National de Produse Traditionale, conform ministrul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, Dacian Ciolos.