Grupul Mobexpert estimeaza pentru acest an o crestere a cifrei de afaceri de 10%, pana la o valoare de 185 de milioane de euro fata de 2007, se arata intr-un comunicat al companiei.
Estimarea cresterii vanzarilor Mobexpert este asemanatoare cu rata anuala de crestere a pietei romanesti de mobilier preconizata pentru acest an.
La nivel regional, vanzarile producatorului de mobila au inregistrat o crestere de 28% comparativ cu 2006.
Mobexpert arata ca 77% din vanzari au fost realizate pe segmentul de mobilier pentru casa si decoratiuni, iar 23% pe segmentul de mobilier pentru birou.
Cresterea medie regionala a fost de 27,5% pe segmentul de casa si de 28,5% pe zona de birou. In ceea ce priveste repartitia teritoriala, cele mai importante volume au fost realizate in Bucuresti, reprezentand o crestere medie de peste 25% comparativ cu 2006.
Rezultate bune au fost obtinute si in cateva orase mari din Romania, printre care Cluj, Constanta, Brasov si Timisoara.
Hipermagazinul Mobexpert din Sofia (Bulgaria), lansat in septembrie 2007, a avut rezultate foarte bune, marcand o crestere medie lunara a vanzarilor de 15%.
"Anul 2007 a avut rezultate peste asteptari pentru Grupul Mobexpert. Pe zona de retail a fost un an in care am deschis directii pe care le vom continua si in 2008. Printre acestea, primul hipermagazin Mobexpert din afara granitelor, la Sofia, a marcat consolidarea noastra ca jucator regional.
Pe zona de productie, am lansat proiectul de la Targu Mures, ca baza a cresterii productivitatii si a cifrei de afaceri pe care ne-o propunem pana in 2012", a declarat Dan Şucu, presedintele Grupului Mobexpert.Serviciul buy back a cunoscut o crestere de 100%Pe zona mobilierului pentru birouri, o evolutie foarte buna au cunoscut-o in 2007 serviciile, printre care s-a remarcat cel de buy back. Acesta consta in preluarea mobilierului vechi al clientului in momentul in care opteaza pentru reamenajarea birourilor sale. Serviciul a inregistrat o crestere de peste 100% in 2007 comparativ cu 2006. Se face remarcata tendinta multinationalelor si a firmelor romanesti de a-si innoi mobilierul de birou intr-o perioada mai scurta de timp: 8-10 ani in 2004-2005, 7-8 ani in prezent.Exporturile companiei au scazut, iar trendul descendent se mentineAnul trecut, exporturile companiei au consemnat o scadere cu 11% a volumelor comparativ cu 2006, ponderea exporturilor din totalul productiei a scazut de la 38% la 27%. Potrivit Mobexpert, anul acesta, exporturile catre pietele occidentale vor cunoaste o tendinta descrescatoare atat ca volume, cat si ca valoare absoluta. Ponderea reprezentata de exporturi din productia realizata de fabricile grupului va ajunge la aproximativ 20%. Aceasta previziune ia in calcul cresterea cererii si orientarea volumelor catre piata regionala pe fondul extinderii Mobexpert.
"Consider ca 2008 va fi un an al consolidarii Grupului Mobexpert la nivel regional. Ma astept la accelerari in segmentul imobiliar rezidential prin maturizarea proiectelor lansate in 2007 si in anii anteriori. Exporturile pe pietele vest-europene se vor mentine pe un trend descrescator, Grupul Mobexpert concentrandu-se pe livrarile la nivel regional", a adaugat Dan Şucu.Investitii in extinderea retelei de retailCompania va continua anul acesta strategia de extindere a retelei de retail si va investi 8 milioane de euro in patru hipermagazine la Suceava, Pitesti, Ploiesti si Bucuresti.
Pe zona de productie, eforturile se vor concentra pe proiectul in derulare la Targu Mures. Investitia, lansata in mai 2007, se ridica la 28 de milioane de euro. Proiectul prevede relocarea activitatii de productie din fabricile ConfoMex, StudioMex, IleforMex si MuresMex in spatii noi, dotate cu linii tehnologice moderne.
Tot la Targu Mures, in cadrul aceluiasi proiect, va fi construita cea mai moderna platforma logistica a Grupului Mobexpert. Aceasta va deveni functionala in al doilea trimestru din 2008. Platforma logistica de la Targu Mures reprezinta o etapa importanta in procesul de integrare a zonelor de retail si de productie, sustinand obiectivele Grupului Mobexpert de a atinge pana in 2012 o crestere de trei ori a cifrei de afaceri pe zona de retail si o crestere cu 50% a productivitatii din fabrici, comparativ cu 2006, precum si consolidarea pozitiei de jucator regional in comertul cu mobilier.