Renault Trucks a prezentat la cea de-a 29-a editie a TERTS conceptul Hybrys - un vehicul urban hibrid inovator. Hybrys este expresia viziunii Renault Trucks asupra viitorului transportului urban. De asemenea, reprezinta un pas inainte in vederea includerii tehnologiilor hibride in linia sa de produse, oferind solutii alternative la diesel. Protectia mediului, preturile in crestere ale produselor petroliere, precum si alti factori i-au determinat pe cei de la Renault Trucks sa-si ia angajamentul de a extinde gama de produse cu cat mai multe vehicule care consuma din ce in ce mai putin combustibil cu ajutorul 'noilor>> energii.Solutii multipleOdata cu gama sa de produse ce se adreseaza autoritatilor locale si departamentelor ce au in grija drumurile nationale, Renault Trucks ofera o gama unica de motoare si solutii de energie alternativa: bio-diesel, gaz natural, bi-modal diesel/electric sau electric. In viitorul apropiat, asa-numitele tehnologii 'paralele>>, precum cea hibrida (ce combina motoarele diesel cu cele electrice pentru a distribui putere catre roti in conformitate cu diferite scenarii de distributie a puterii), folosita pe conceptul Hybrys, vor fi adaugate solutiilor deja existente.Design cu totul nouMulte dintre formele si ideile ce au stat la baza conceptelor Radiance si Magnum Vega au fost folosite pentru a crea un design natural si fluid pentru Hybrys. Vehiculul este adaptat traficului urban si, in aceasta prima faza, a fost prezentat ca un camion pentru colectarea deseurilor. Grila fata asimetrica este caracterizata de un logo impozant si mare situat pe partea stanga a vehiculului. Parbrizul de dimensiuni generoase ofera soferului si pasagerilor din fata o vizibilitate exceptionala. Stilul sau rafinat, suprafetele netede si culorile atent alese fac din Hybrys un vehicul uni, proiectand o imagine plina de forta care combina verdele (asociat cu puritatea naturii) cu argintiul (care reprezinta tehnologia inalta cu care este echipat acest vehicul). Curbele fine ale barei de protectie fata ajuta camionul sa se integreze perfect in peisajul urban. Designul asimetric al partii frontale permite o vizibilitate mai buna pe partea dreapta, in timp ce noul tip de usa de tip Vision imbunatateste vizibilitatea pe partile laterale. Camerele pentru vizualizarea partii din fata barei de protectie, precum si cele care inlocuiesc oglinzile retrovizoare, sunt integrate perfect in cabina.Scari de acces pliabileScarile de acces care se retrag in interiorul cabinei pe partea pasagerului ofera un acces mai sigur si mai confortabil operatorului care trebuie sa iasa si sa intre des in cabina. Partea tehnica hibrida a vehiculului este amplasata pe partea dreapta a sasiului, protejata de un compartiment ventilat fara suprafete neregulate. Interiorul cabinei Hybrys este perfect adaptat operatiunilor din transportul urban. Designul combina liniile simple cu tonurile care sunt in perfecta armonie cu acele culori din exterior, dand o tenta care este in acelasi timp si high-tech, si naturala. Scaunele sunt profilate, iar scaunul soferului are o cotiera ergonomica si confortabila. Interiorul este comod. Panoul de bord rafinat are doua ecrane. Cel principal ofera informatii vitale precum: viteza, turatia motorului, nivelul apei si al uleiului, treapta in care se afla cutia de viteze si performantele in ceea ce priveste emisiile. Cel de-al doilea ecran arata imaginile primite de la camerele retrovizoare, rutele sistemului de navigatie, informatii legate de operarea vehiculului si informatiile ce tin de confort (temperatura, radio etc.) Alte controale specifice pentru acest tip de vehicul sunt integrate in bord si sunt usor de accesat. Cutia de viteze robotizata este situata sub volan. Lant cinematic complex, Renault Hybrys este un vehicul de tip 6x2, dotat cu un motor DXi7 de 320 CP, dotat cu o cutie automata de tip Optidriver Plas si un sistem electric MDS (Motor Drive System). Unitatea electrica situata pe sasiu include baterii, controale electronice, circuite de distributie a puterii si sistem de racire. Cu un ampatament de 3.900 mm, Hybrys este echipat cu o punte fata de 7,5 tone si o axa spate motrice cu o capacitate de 13 tone. Suspensiile pe partea fata sunt mecanice, pe cand cele de pe spate sunt pe aer, avand si stabilizator. Sistemul de control automat optimizeaza schimbarea dintre cele doua moduri de propulsie pentru a asigura un sofat confortabil, silentios si un consum de combustibil cat mai scazut. Principiul pe care functioneaza Renault Hybrys este acela de a recupera energia kinetica produsa in momentul franarii si al decelerarii, transformand-o in energie electrica, care este ulterior stocata in baterii. Aceasta energie este apoi disponibila pentru motorul electric in timpul fazelor de tractiune si este folosita de asemenea pentru mecanisme de siguranta si confort care sunt legate in mod normal la motorul cu combustie. Deoarece printre aceste sisteme se afla sistemul de directie si cel de incalzire, este posibil ca motorul diesel sa fie oprit atunci cand vehiculul stationeaza pentru putin timp. Hybrys poate fi utilizat cu motor Euro 5, bio-diesel si poate fi echipat cu litru de particule.O solutie pentru viitorIn prezent, peste 3.000 de vehicule Renault Trucks propulsate pe baza de gaz natural sunt in exploatare in toata lumea. Generalizarea vehiculelor care indeplinesc normele Euro 4 azi si ale celor Euro 5 in viitorul apropiat, alaturi de posibilitatea folosirii a 30% bio-diesel si cresterea de vanzari ale vehiculelor electrice sau bimodale, aduce o contributie semnificativa la protectia mediului. La proiectul Hybrys au mai participat active si firmele Michelin (care a luat parte inca din prima faza de dezvoltare a conceptului si a proiectat o anvelopa cu totul noua) si Mekra Lang (care a oferit pentru acest proiect primele camere ce nu au un efect de deformare 'fi sh-eye>>).