Dupa mai multe incercari sortite esecului, Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale a relansat licitatia privind alegerea unei banci care sa gestioneze banii europeni alocati agriculturii in perioada 2008-2011. Astfel, bancile vor putea depune ofertele sau cererile de participare pana la 3 martie, deschiderea ofertelor urmand sa aiba loc, ulterior, in aceeasi zi.
Desi suntem deja in anul 2008 si nu avem inca o institutie de credit care "sa aiba grija" de fondurile europene, surse din minister sunt de parere ca aceasta situatie nu va periclita gestionarea banilor, intrucat primele plati se vor face de la bugetul statului si vor fi apoi decontate de la Comisie in primavara acestui an. Fondurile derulate in aceasta perioada de la Comisia Europeana sunt alocate prin Fondul European de Garantare Agricola, Fondul European de Pescuit si Fondul European Agricol de Dezvoltare Rurala, iar nivelul acestora este estimat la 5.860.370.000 euro. Ministerul a demarat procedurile de alegere a unei institutii de credit pentru gestionarea fondurilor UE inca de anul trecut, insa mai multe contestatii, suspendari, si in final anularea licitatiei, au facut ca acest lucru sa nu poata fi realizat pana la finele lui 2007.
Astfel, la inceputul lunii iunie 2007, Agricultura a anuntat ca patru banci, respectiv Raiffeisen Bank, Banca Carpatica, BCR si BancPost au depus ofertele in cadrul licitatiei. Dupa ce s-a aflat insa de o contestatie depusa de BRD, despre care ministerul nu stia, s-a decis suspendarea licitatiei. Desi banca castigatoare fusese selectata, MADR nu a putut sa comunice rezultatul intrucat a fost necesara suspendarea licitatiei pana la rezolvarea contestatiei.
La finele lunii iulie 2007, Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor a anuntat ca a respins contestatia depusa de BRD. La momentul respectiv, MADR a anuntat ca BCR a castigat licitatia privind gestionarea fondurilor europene, insa Raiffeisen Bank a informat ministerul ca va contesta acest rezultat. Termenul limita pentru semnarea contractului cu banca declarata castigatoare ar fi fost 27 august, dar toate procedurile s-au suspendat iar pana cand si cea de-a doua contestatie a fost rezolvata. "Raiffeisen Bank a contestat pe de-o parte descalificarea ofertei noastre si, in al doilea rand, faptul ca oferta bancii desemnate castigatoare nu a indeplinit, in opinia noastra, cerintele caietului de licitatie - partea tehnica. Practic, comisia nu a tinut cont de documentele care atesta calitatea managementului serviciilor, pe care le-am prezentat, descalificand astfel o oferta mai buna din punct de vedere tehnic si financiar", declarau la acea vreme reprezentantii Raiffeisen Bank.
In cursul lunii octombrie, CNSC a decis anularea licitatiei, deoarece s-a constatat ca nicio banca nu a indeplinit conditiile din caietul de sarcini.