Cablul Falcon a fost intrerupt la 56 de kilometri in largul emiratului Dubai, in apelele Golfului, intre Oman și Emiratele Arabe Unite, a precizat societatea Flag Telecom, care face parte din grupul indian Reliance Communications.
Compania a precizat că un vas a pornit deja spre zona unde s-a produs avaria și ar uma să sosească in cateva zile pentru a o remedia. Cauza avariei nu a fost precizată.
Flag Telecom este și proprietara unuia din cele două cabluri submarine avariate miercuri in Marea Mediterana, in largul Egiptului.
In urma avariilor, comunicațiile au fost perturbate serios in Egipt și India. Industria informatică din India, de care depind o mare parte din companiile de profil occidentale, are o cifră de afaceri de 11 miliarde de dolari anual și furnizează locuri de muncă pentru 700.00 de persoane.
Guvernul egiptean a anunțat sambătă că problemele de acces la internet vor persista incă zece zile.
"Perturbările din rețeaua de internet vor continua timp de incă cel puțin zece zile", a anunțat intr-un comunicat citat de agenția MENA Ministerul egiptean al Comunicațiilor și Tehnologiei Informației. "Rețeaua funcționează in proporție de 55%".
Mai multe țări din Golf au fost de asemenea afectate, in special Emiratele Arabe Unite, Kuwait, Arabia Saudită, Qatar și Oman, unde accesul la internet a fost mult ingreunat.
In Emirate, operatorul de telefonie Du, citat de cotidianul anglofon Khaleej Times, a estimat că noua avarie ar putea ingreuna eforturile de restabilire a serviciilor la capacitate normală.
"Du a fost informat de o nouă avarie la un cablu Falcon. Acest nou incident a antrenat complicații față de dificultățile deja existente", explică societatea.
Principalul operator de telefonie din Emirate, Etisalat, nu a fost afectat de avariile cablurilor Falcon, pentru că nu le utilizează, a declarat un purtător de cuvant pentru AFP.