Google a raportat in ultimul trimestru al anului 2007 rezultate sub asteptarile pietei ca urmare a sporirii cheltuielilor de capital si a costurilor pentru publicitate, actiunile companiei scazand cu 6,5%, informeaza Reuters, citat de NewsIn.
Ve
Google a raportat in ultimul trimestru al anului 2007 rezultate sub asteptarile pietei ca urmare a sporirii cheltuielilor de capital si a costurilor pentru publicitate, actiunile companiei scazand cu 6,5%, informeaza Reuters, citat de NewsIn.
Venitul a crescut cu 51%, la 4,827 miliarde dolari, putin sub estimarile analistilor, de 4,83 miliarde dolari.
Nivelul crescut al platilor catre site-urile de Internet afiliate ce publica reclame Google, cunoscute sub denumirea de costuri de trafic, a luat prin surprindere analistii.
"Rezultatele din acest trimestru au fost mai slabe decat se estimase", a declarat analistul firmei Cantor Fitzgerald, Derek Brown.
"Venitul inregistrat de site-urile Google a fost un pic mai scazut, iar costurile de trafic au fost mai crescute decat estimasem".
Este doar a treia oara in 14 trimestre, de cand Google a devenit companie publica, cand firma nu reuseste sa depaseasca estimarile facute de analistii de pe Wall Street.
Profitul net al Google in trimestrul al patrulea al 2007 a crescut la 1,21 miliarde dolari, sau 3,79 dolari pe actiune, de la 1,03 miliarde dolari, sau 3,29 dolari pe actiune anul trecut.
Castigul pe actiune a fost de 4,43 dolari, putin sub estimarile analistilor chestionati de Reuters, de 4,47 dolari.
"Pentru prima data dupa mult timp, profitul Google nu a fost in ton cu asteptarile", a declarat analistul firmei Sanford C. Bernstein, Jeffrey Lindsay.
"Nu cred ca este vorba, deocamdata, de o slabiciune economica a companiei", a adaugat Lindsay.
"Compania se confrunta cu probleme de competitivitate".
Google incearca sa vanda reclame pe site-uri de retele sociale pe Internet, nu este tocmai cea mai profitabila piata web, precum MySpace, ce apartine firmei News Corp.
Lindsay este de parere ca Google se confrunta cu probleme in a scoate profit de pe urma acordului pe trei ani de 900 milioane dolari, prin care compania incearca sa vanda publicitate clientilor MySpace.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.