Autoritatile romåne vor avea de cheltuit sume uriase pentru a-i aduce inapoi pe cei doi mari tour-operatori straini care au parasit tara noastra, TUI si Neckerman, cu tot cu turistii aferenti. Primul pas va fi facut anul viitor, cånd ima
Autoritatile romåne vor avea de cheltuit sume uriase pentru a-i aduce inapoi pe cei doi mari tour-operatori straini care au parasit tara noastra, TUI si Neckerman, cu tot cu turistii aferenti. Primul pas va fi facut anul viitor, cånd imaginea Romåniei va fi tiparita pe bani grei in cataloagele tour-operatorilor.

TUI si Neckerman, cei doi mari tour-operatori care au parasit destinatia turistica Romania anul trecut, sunt decisi sa reia legaturile contractuale cu tara noastra, insa in anumite conditii, greu de pus in practica. Demersurile autoritatilor romane din domeniul turismului ar putea dura chiar si ani de zile, avertizeaza reprezentantii celor doi operatori in Romania. Reinnodarea relatiilor presupune in primul rand resurse financiare, iar prima transa de bani va fi alocata anul viitor. „Aproximativ 5 milioane de euro, reprezentand 25% din bugetul de promovare externa, vor asigura promovarea imaginii turistice a Romaniei in cataloagele marilor tour-operatorilor mondiali, precum TUI, Neckermann si ITS“, ne-a declarat Lucia Morariu, secretar de stat in Ministerul pentru Comert, Turism, IMM si Profesiuni Liberale. Initiativa - una necesara intr-un domeniu in care concurenta este acerba - este o premiera absoluta in Romania ultimilor 18 ani, ne-a declarat Doru Glavan, reprezentantul Neckerman in Romania.

Acesta este, insa, abia primul pas, pentru ca autoritatile vor avea de lucrat intens la „cosmetizarea“ turismului romanesc. „Mai departe, hotelierii - in special cei de pe litoral - vor trebui sa diversifice oferta, aceeasi de ani de zile. Un exemplu bun este includerea tratamentelor in pachetele turistice vandute. Din acest punct de vedere, francezii sunt cei mai mari consumatori de asemenea servicii, ca si de servicii turistice, in general“, explica reprezentantul Neckerman. „Reteta“ pe care trebuie sa o respecte autoritatile, dar si organizatiile profesionale din turism este lunga si cuprinde si acordarea unor facilitati fiscale patronilor de hoteluri. Printre acestea se afla si perceperea unei cote reduse de TVA, de 9%, pentru toate serviciile hoteliere.


Despre autor:

Gardianul

Sursa: Gardianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.