Aflata in curs de aprobare de la sfarsitul lunii octombrie a anului trecut, preluarea lantului Artima de catre grupul Carrefour Romania S.A a fost autorizata neconditionat de catre Consiliul Concurentei la 25 ianuarie a.c.. In urma acestei hotarari, retailerul francez a obtinut controlul unic asupra retelei de supermarketuri, contra sumei de 55 de milioane de euro. Marcand intrarea Carrefour pe segmentul supermarketurilor din tara noastra, pentru a completa prezenta sa pe piata de retail per-ansamblu, tranzactia de preluare a Artima permite, conform oficialilor, extinderea acoperirii geografice locale a grupului. "Aceasta achizitie ilustreaza strategia grupului Carrefour de a-si intari prezenta pe pietele in crestere, printr-o abordare multi-format, sub un singur brand, adaptata local", se arata intr-un comunicat. In prezent, din reteaua Artima fac parte 21 de supermarketuri, localizate majoritar in vestul tarii, cu o suprafata totala de vanzare de 21.000 mp. Conform informatiilor oficiale, compania a realizat in 2006 vanzari in valoare de 89,25 milioane de euro, cifra de afaceri inregistrata anul trecut ridicandu-se la 122,4 milioane de euro. La randul sau, Carrefour Romania a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 866 milioane de euro (inclusiv TVA), valoare ce indica o majorare de peste 42% fata de anul precedent - in 2006, cifra de afaceri inregistrata in tara noastra s-a ridicat la valoarea de 608,9 milioane de euro. Strategia de extindere a grupului pentru anul in curs include, pe langa preluarea lantului Artima, si 6 noi deschideri de hypermarketuri, localizate in Suceva, Arad, Oradea, Pitesti, un al doilea magazin in Iasi si altul in Bucuresti, zona Vitan. Acestea vor completa reteaua de 11 unitati operate de retailer in tara noastra. Anul trecut, celor 7 magazine deja existente li s-au adaugat altele 4, dintre care: unul in Bucuresti, zona Unirii, in luna august; doua unitati deschise in octombrie, in Iasi si Cluj; un hypermarket inaugurat in decembrie, in Braila.