Zeci de mii de oameni din toata lumea pun la cale o campanie de „cumparaturi de morcovi in masa", initiata, ca gluma, pe un site de retele sociale.

Peste 100.000 de membri Facebook s-au constituit intr-un grup pe celebrul site de socializare online, cu scopul de a atrage cit mai multi oameni care sa participe la un soi de „misiune imposibila". Pe 15 mai 2008, toti membrii grupului vor merge sa cumpere toti morcovii din supermarket. „Toata lumea trebuie sa iasa pe 15 mai si sa cumpere morcovi din panica!". Grupul de pe Facebook a fost infiintat la inceputul lunii ianuarie in Londra si atrage peste 10.000 de membri zilnic, in ultimele zile, dupa ce a captat atentia mass-media. Cei mai multi membri ai grupului sint australieni. „Daca toata lumea va face asta, putem sa provocam o criza globala de morcovi exact in perioada lor de recolta", scrie Freya Valentine, initiatoarea grupului.

15 mai va fi declarata Ziua internationala a morcovului (Carrot Day), iar membrii grupului sint aproape convinsi ca pina atunci vor stringe peste un milion de persoane. Recent a aparut, tot pe Facebook, un grup care se opune grupului „Panic Buy Carrots" cu argumente din arsenalul teoriilor anticonsumeriste si din arsenalul bunicilor carora li se par „niste timpenii" toate ideile geniale ale nepotilor lor nazdravani. „Planul asta da dovada de iresponsabilitate pentru ca ii priveaza pe ceilalti cumparatori de leguma lor preferata", sustine un domn speriat ca ar putea ramine fara ingrediente pentru sote. Grupul „anti" nu are inca 100 de membri si se numeste „Nu contribuiti la foametea din lume, nu cumparati morcovi din panica!".

Tot acest eveniment arata ca o forma mai evoluata si de o mai mare amploare decit un flash-mob. Planul este sa fie toata lumea la supermarket la ora doua dupa-amiaza si sa cumpere cit de multi morcovi, preferabil toti morcovii din magazin. „Stim ca nu vom reusi sa provocam o criza. Cultivatorii de morcovi ar trebui sa se bucure pentru ca profitul va fi al lor", a spus Freya Valentine, studenta.

David Martin, vicepresedintele Asociatiei britanice a cultivatorilor de morcovi, este, evident, incintat de idee: „Cumparatorii sint asigurati ca, in cazul in care vor cumpara morcovi din Marea Britanie, vor primi cele mai bune produse la mijlocul lui mai". Inca sint dezbateri despre ce vor face cu atitia morcovi, si un alt grup infiintat pe Facebook s-a oferit sa le dea idei. Una dintre idei este sa se organizeze o zi a „filantropiei cu morcovi" pe 16 mai, chiar a doua zi, in care oamenii trebuie sa ofere morcovi tuturor cunoscutilor.

Pentru a va inscrie in grupul cumparatorilor de morcovi de pe Facebook accesati www.cotidianul.ro/select