"Din 21 octombrie 2008, orice utilizator va putea beneficia de portabilitate in 10 zile de la depunerea unei cereri la furnizorul la care este abonat. Posibilitatea abonatilor de a-si pastra numarul de telefon atunci cand isi schimba furnizorul le as
"Din 21 octombrie 2008, orice utilizator va putea beneficia de portabilitate in 10 zile de la depunerea unei cereri la furnizorul la care este abonat. Posibilitatea abonatilor de a-si pastra numarul de telefon atunci cand isi schimba furnizorul le asigura acestora o mai mare libertate de alegere si indeparteaza o bariera in dezvoltarea concurentei in sectorul comunicatiilor electronice", a declarat presedintele Autoritatatii Nationale pentru Reglementarea in Comunicatii si Tehnologia Informatie (ANRCTI), Dan Georgescu.
Portabilitatea numerelor este un serviciu destinat utilizatorilor de telefonie care permite acestora sa isi pastreze acelasi numar de telefon atunci cand devin abonati ai altor furnizori.
In momentul in care un utilizator renunta la serviciile de telefonie oferite de un furnizor (furnizor donor) in favoarea altui furnizor (furnizor acceptor), utilizatorul nu va fi facturat de catre furnizorul donor pentru portarea numarului, furnizorul acceptor suportand costurile determinate de portarea numarului. Furnizorul acceptor este cel care decide daca va transfera utilizatorului o parte din aceste costuri.
Conditia impusa de ANRCTI este ca in situatia in care furnizorul acceptor decide sa perceapa utilizatorului anumite tarife, aceste tarife sa fie accesibile.
Pentru informarea corecta a utilizatorilor, operatorii de telefonie vor oferi informatii gratuit prin serviciul de relatii cu clientii si au obligatia de a transmite gratuit, in scris, la cerere, de a publica pe pagina proprie de internet si de a afisa sau pune la dispozitie la oficiile comerciale cererea de portare si procedura de depunere si de validare a cererii de portare. Serviciul de relatii cu clientii privind portabilitatea va trebui sa fie disponibil 24 de ore pe zi, sapte zile pe saptamana.
Avand in vedere ca numerele nu vor mai putea fi asociate unei anumite retele, companiile de telefonie au obligatia de a asigura informarea utilizatorilor cu privire la reteaua in care se afla un anumit numar si la tarifele percepute pentru apelurile catre numarul respectiv.
ANRCTI a impus de asemenea furnizorilor care practica tarife diferite in functie de reteaua de destinatie a apelului obligatia de a transmite, cel putin in cazul numerelor portate, in mod gratuit, un ton distinctiv, prin care utilizatorii sa fie avertizati ca apelul respectiv este terminat in alta retea decat cea in care este originat apelul. Alternativ, furnizorii care origineaza apeluri pot transmite, gratuit, un mesaj vocal, prin care utilizatorii finali sa fie avertizati ca numarul apelat a fost portat.
Utilizatorii vor avea la dispozitie si o aplicatie pe internet ce va fi dezvoltata de catre operatorul bazei de date centralizate si prin intermediul careia utilizatorii pot afla daca un numar este portat si ce furnizor ofera servicii prin intermediul numarului respectiv la momentul interogarii aplicatiei.
Portarea numerelor de telefonie fixe catre retele de telefonie mobila si invers nu va fi posibila. Intre retelele de telefonie fixa, portarea va fi posibila daca furnizorul donor si furnizorul acceptor ofera servicii si au alocate resurse de numerotatie in acelasi judet, indiferent daca aceste resurse sunt din acelasi domeniu sau din domenii diferite. Toate numerele utilizate pentru servicii de telefonie mobila pot fi portate, indiferent de tehnologia utilizata, de modalitatea de plata sau de tipul de servicii furnizate


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.