Contine fibre care stimuleaza tranzitul intestinal, are un rol important in prevenirea maladiilor cardiovasculare si a anumitor tipuri de cancer. Nici nu mai punem la socoteala efectele pe care morcovul, leguma din familia radacinoaselor, le are asupra ochilor si a pielii.

Cele mai importante elemente din compozitia morcovului sunt carotenii: betacarotenul si alfacarotenul. Carotenii sunt substante de culoare galben-portocaliu care, odata ajunse in organism, sunt transformate in vitamina A. Aceasta vitamina este esentiala pentru a mentine sanatatea ochilor si pentru a preveni aparitia ridurilor. In acelasi timp, vitamina A provenind din morcovi stimuleaza sistemul natural de aparare a organismului, crescandu-i rezistenta la infectii. O serie de studii recente arata ca alfacarotenul din morcovi ar putea preveni chiar si anumite tipuri de cancer.

CANTITATI. Autoritatile sanitare din Franta si cele din SUA recomanda ca din alimentatia zilnica a fiecaruia dintre noi sa nu lipseasca alimentele bogate in betacaroten. Insa, in timp ce oamenii de stiinta francezi sustin ca aportul minim de betacaroten este de 3-5 mg zilnic, Institutul National de Studiu al Cancerului din SUA creste doza zilnica pana la minimum 6 mg de betacaroten. Expunerea indelungata la soare sau solarul, fumatul, consumul de alcool, pilulele contraceptive sunt factori care sporesc necesarul organismului de caroten. 100 g de morcovi proaspeti contin 9 mg de betacaroten si 4 mg de alfacaroten. Prin fierbere, cantitatea de caroteni din morcovi scade. De aceea, pentru a ne asigura aportul zilnic de caroteni trebuie fie sa mancam morcovii cruzi, fie sa ne preparam un suc din morcovi proaspeti.

Citeste si:

De asemenea, morcovii reprezinta una dintre putinele surse alimentare de terpene si lignine - substante care previn cariile dentare, bolile cardiovasculare si care scad nivelul colesterolului rau din sange.