Zece firme de transport aerian au primit amenzi insumand peste 288.000 de lei de la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) pentru incalcarea regulamentului privind drepturile pasagerilor, a anuntat, ieri, presedintele Autoritatii,
Dan Vlaicu.

ANPC a controlat 16 firme de transport aerian care au avut intarzieri sau anulari de zboruri in perioada 3-5 ianuarie din cauza vremii nefavorabile. Zece dintre acestea au fost amendate, in total, cu peste 288.000 de lei pentru incalcarea Regulamentului 261/2004 privind drepturile pasagerilor la asistenta si compensare in caz de refuz la ambarcare, anulare sau intarziere prelungita a zborurilor.

Companiile Blue Air, Malev, Air France, Wizz Air, Carpatair, Tarom, My Air, Alitalia, British Airways si Lufthansa au fost amendate pentru ca nu au informat pasagerii si nu le-au acordat asistenta. Totodata, Lufthansa a fost amendata pentru ca informarea prezentata in scris pasagerilor cu privire la drepturile pe care le au a fost prezentata doar in limba engleza, a adaugat Vlaicu. „Cuantumul amenzilor aplicate a fost stabilit in functie de numarul de pasageri inregistrat la cursele intarziate, precum si in functie de timpul de asteptare pana la decolare. Controlul ANPC continua in prezent la doua companii: Austrian Airlines si Aeroflot-Russian International“, a precizat seful ANPC. Vlaicu a adaugat ca au mai fost verificate companiile Air Malta, EL AL-Israel Airlines si Romavia, care au inregistrat intarzieri, dar nu au incalcat Regulamentul 261/2004. Totodata, in urma controlului s-a constatat ca Swiss International Airline a respectat drepturile pasagerilor.

Calatorii pot obtine despagubiri doar in instanta
Dan Vlaicu a adaugat ca eventualele despagubiri ale pasagerilor pot fi castigate doar in instanta, ANPC sanctionand prin amenda companiile, fara a avea dreptul sa le oblige sa isi despagubeasca calatorii.