Zece firme de transport aerian au primit amenzi de peste 288.000 de lei pentru incalcarea regulamentului privind drepturile pasagerilor.

Companiile aeriene care au avut intirzieri sau anulari de zboruri in perioada 3-5 ianuarie 2008 si care nu au respectat drepturile calatorilor au fost amendate de catre inspectorii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) cu peste 288.000 de lei. Astfel, companiile Blue Air, Malev, Air France, Wizz Air, Carpatair, Tarom, My Air, Alitalia, British Airways au fost amendate pentru ca nu au informat pasagerii si nu le-au acordat asistenta, iar Lufthansa a fost amendata pentru ca informarea prezentata in scris pasagerilor cu privire la drepturile pe care le au a fost doar in limba engleza. Cele mai mari amenzi au fost acordate companiei Blue Air si companiei Wizz Air, in valoare de aproape 50.000 de lei. „Amenzile aplicate au fost stabilite in functie de numarul de pasageri inregistrati la cursele intirziate si in functie de timpul de asteptare pina la decolare", a precizat Dan Vlaicu, presedintele ANPC.

In cazul in care zborul este intirziat cu mai mult de doua ore sau anulat, compania aeriana in cauza este obligata sa se ocupe cu deservirea pasagerilor, respectiv oferirea de mese si bauturi racoritoare in cantitate direct proportionala cu timpul de asteptare, cazare hoteliera, transportul dintre aeroport si locul cazarii, dreptul la doua apeluri telefonice gratuite, mesaje prin telex, fax sau e-mail.

Motivul pentru care dosarele demnitarilor s-au intors la procurori, pe www.cotidianul.ro/select