Mari diferente. Inmatricularea masinilor in UE costa intre 150 si 7.000 de euro UE a amenintat Romania cu penalizari pentru taxe auto discriminatorii, dar in Europa sunt diferente enorme de taxare de la o tara la alta. Pentru acelasi autoturism cu motor euro 4 de 2 litri, intr-un stat UE se platesc aproape 4.000 de euro, iar in altul, sub 500 de euro. In plus, in unele state se percepe doar taxa de achizitie, in altele, doar de posesie, iar in cateva tari, acestea se aplica in mod combinat. Curios este insa faptul ca autoritatile de la Bruxelles au considerat ca Romania aplica taxe prea mari la masinile second-hand de import (de pana la 200% din valoarea masinii), dar au permis Greciei sa aplice taxe de pana la 385% pentru masini cu motor non-euro. Inmatriculare cu si fara bonus Taxa auto in Polonia (despre care s-a spus ca a fost "invadata" de rable dupa aderarea la UE) este de 3% din valoarea de achizitie a unei masini cu motor de 2 litri (150 de euro pentru un autoturism de 5.000 de euro). Inmatricularea aceleiasi masini cu motor euro 4 in Ungaria costa peste 3.700 de euro, iar in Cipru, aproape 7.000 de euro. Italienii primesc o reducere de 800 de euro la taxa de inmatriculare a masinilor euro 4 sau 5, plus o scutire de 2-3 ani la plata taxei de circulatie, in functie de emisiile de bioxid de carbon. Spaniolii nu platesc taxe de inmatriculare pentru masinile care emit sub 120 de grame de bioxid de carbon/km, iar pentru cele cu emisii peste aceasta limita achita intre 4,75% si 14,75% din valoarea masinii. Plati la noi Romanii vor plati de la 1 iulie 420 de euro pentru inmatricularea unui autoturism nou, dotat cu motor euro 4 de 1,4 litri. In cazul unei masini cu vechime de 2-3 ani cu aceeasi cilindree, cu motor euro 3, taxa va fi de 1.008 euro. Cine cumpara o masina veche de 14-15 ani, cu motor non-euro, de 1,4 litri, va plati o taxa de inmatriculare de 784 de euro. Cuantumurile se refera la masinile de import, noi sau rulate.