MediaSind va actiona in justitie Societatea
Romana de Televiziune pentru nerespectarea contractului colectiv de munca la
nivel de ramura mass-media si pentru anularea unor drepturi ale salariatilor
Televiziunii Publice, se arata intr-un comunicat remis MEDIAFAX. "US
MediaSind dezaproba atitudinea administratiei Societatii Romane de Televiziune
(SRTv) si a Presedintelui - Director General, Alexandru Sassu, care, prin actiunile
lor, incalca regulile parteneriatului social din institutie. Legea 130/1996
republicata, care stipuleaza ca 'nu se pot negocia la nivel de unitate clauze
care sa stabileasca drepturi la un nivel inferior celui stabilit prin
contractele colective de munca incheiate la nivel superior>>, nu este respectata,
fapt ce prejudiciaza interesele salariatilor", se arata in comunicatul
semnat de presedinte US MediaSind, Cristi Godinac, si de coordonatorul Departamentului
TV al US MediaSind, Ion Moraru. Potrivit sindicatului, o parte a fondurilor
necesare pentru "acoperirea gaurilor din bugetul institutiei" s-au obtinut
prin "nerespectarea Contractului Colectiv de Munca Unic la Nivel de Ramura
Mass-Media si prin anularea unor drepturi din Contractul Colectiv de Munca la
Nivel de Unitate". "In loc sa recurga la solutii de redresare, prin
recuperarea prejudiciului de la cei vinovati, administratia Sassu invoca
celebra 'grea mostenire>> lasata de domnii Nicolau si Giurgiu. Demagogia acestei
retorici este sustinuta de faptul ca in actuala conducere se afla persoane
care, detinand functii de decizie si in vechea administratie, au contribuit
direct sau indirect la dezastrul economico-financiar al televiziunii
publice", mai spune MediaSind.

Sindicatul reclama si faptul ca s-a incercat
"discreditarea si reducerea la tacere a vocilor critice din cadrul
sindicatelor institutiei", prin "intimidarea" si
"fabricarea unor documente compromitatoare la adresa lor". "Pentru
simplul fapt ca a afisat in TVR un extras din Raportul de tara pe probleme de
mass-media al US MediaSind, raport critic la adresa administratiei, Sindicatul
2002 din SRTv a fost atacat prin intermediul unui document adresat presedintelui
Alexandru Sassu si care continea informatii false menite sa discrediteze
sindicatul, dar mai ales pe liderul sau. Apelandu-se la o stratagema stalinista
de intimidare, documentul a fost raspandit printre angajati", mai spune
sindicatul. In aceste conditii, considerand ca fiind "grave aceste incalcari
ale legii", Comitetul de Conducere al US MediaSind a hotarat sa actioneze in
justitie administratia SRTv pentru ca "salariatii sa-si recapete
drepturile care le-au fost confiscate". In acelasi timp, MediaSind spune ca
"ia act" si de acuzatiile venite din interiorul breslei, referitoare
la transformarea institutiei intr-un "camp de batalie politica".
"Ne exprimam ingrijorarea ca o asemenea situatie poate duce la scaderea obiectivitatii
emisiunilor informative, la diminuarea calitatii programelor TVR, in defavoarea
cetateanului platitor de taxa", se mai arata in comunicat. Totodata,
MediaSind spune ca va sesiza Consiliul Suprem de Aparare a tarii, Presedintia,
Guvernul, Parlamentul si Ministerul de Externe, pentru a analiza situatia
retransmisiei programelor TVR1 in Republica Moldova. "Interesele
politico-economice promovate de actuala administratie submineaza imaginea
externa a televiziunii publice si, nu in ultimul rand, interesul national al
Romaniei", se arata in acelasi comunicat. MediaSind precizeaza ca, in 3
decembrie, Alexandru Sassu a incheiat un acord de retransmisie a programelor
TVR1 peste Prut cu ICS Telefe M International SRL, desi dupa intreruperea
emisiei programelor SRTv pe teritoriul Republicii Moldova, Consiliul de
Administratie al Televiziunii Publice l-a mandatat, in data de 27.11.2007, sa
actioneze in instanta Consiliul Coordonator al Audiovizualului din Republica
Moldova, precum si compania respectiva "in vederea obtinerii de despagubiri
pentru exploatarea neautorizata a spatiului publicitar al TVR1". Potrivit
sindicatului, care citeaza Uniunea Jurnalistilor din Republica Moldova,
"firma ICS Telefe M International SRL a fost infiintata cu ocazia expresa
a concursului inscenat de Consiliul Coordonator al Audiovizualului cu scopul de
a prelua controlul asupra retransmiterii programelor TVR1 si a frecventei de
stat nr. 2" si "in spatele firmei sta feciorul primului secretar al
Partidului Comunist, care este si seful statului".