Romånii traiesc intr-o tara poluata, iar autovehiculele reprezinta una dintre sursele importante de poluare a aerului. Truismul este esenta mesajului pe care autoritatile au dorit sa-l transmita ieri, pentru a justifica mentinerea taxei auto.
Romånii traiesc intr-o tara poluata, iar autovehiculele reprezinta una dintre sursele importante de poluare a aerului. Truismul este esenta mesajului pe care autoritatile au dorit sa-l transmita ieri, pentru a justifica mentinerea taxei auto. Despre returnarea integrala a banilor platiti påna acum in contul acestui bir, nici vorba. Ministrul mediului, Attila Korodi, a iesit ieri la rampa pentru a linisti spiritele incinse dupa prezentarea noului proiect referitor la taxa pentru poluarea auto. „Taxa auto nu a fost inventata de Guvernul roman, ea fiind aplicata deja si in alte tari membre UE, precum Danemarca, Olanda si Grecia. In aceste tari, valoarea de achizitie sau de posesie este simtitor mai mare“, a declarat oficialul.

In sprijinul acestei idei, Korodi a tinut sa faca si un scurt istoric al acestei masuri, promovate chiar de cei care acum o contesta, dupa cum a sustinut ministrul. „Taxa auto a fost introdusa de ministrul PD Sulfina Barbu in 2006 si revizuita ulterior in crestere de o comisie parlamentara condusa de Mihai Tanasescu, membru PSD. In final, taxa a fost modificata conform normelor UE de catre Guvern“, a precizat Attila Korodi. Despre importanta introducerii acestei taxe a vorbit si Adrian Ciocanea, seful Departamentului guvernamental pentru Afaceri Europene (DAE). Acesta a subliniat ca peste o cincime din totalul emisiilor de dioxid de carbon provine din sectorul transporturilor. „In Romania, problema nu este numarul de masini, ci efectele produse de acestea. Oricum, continutul de noxe va creste daca nu se iau masuri fiscale“, a explicat Ciocanea. In concluzie, filozofia taxei are in vedere reducerea poluarii, banii incasati in contul birului urmand sa fie transferati de la bugetul de stat la Fondul de Mediu. Situatia este total diferita fata de momentul actual, sumele incasate la bugetul de stat indicand clar ca taxa de prima inmatriculare este una fiscala.

Banii inapoi, ca diferenta intre cele doua grile
Oficialii au „uitat“ sa faca referire la returnarea integrala a banilor platiti anul trecut de cumparatorii de masini in contul taxei speciale.


Despre autor:

Gardianul

Sursa: Gardianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.