Targul de carte Bookfest se va desfasura in acest an in
acelasi amplasament ca si acum doi ani, iar Asociatia Editorilor din Romania ia
in calcul posibilitatea introducerii unor bilete de intrare.

Editia a treia a targului de carte Bookfest se va desfasura
intre 4 si 8 iunie, in pavilioanele 14-18 de la Romexpo, pe o suprafata de
14.000 de mp, spre deosebire de anul trecut, cand a avut loc in pavilionul
central, au declarat pentru Mediafax reprezentantii Asociatiei Editorilor din
Romania.

BUNA EXPUNERE. Prima editie a Bookfest, din 2006, s-a desfasurat in
acelasi amplasament cu editia din acest an, insa pe o suprafata mai mica,
halele 13-15. La momentul respectiv s-a constatat ca locatia a oferit o buna
expunere, din punct de vedere al suprafetei si al repartizarii editurilor. In
2007 nu s-a reusit inchirierea in timp util a aceleiasi suprafete, fapt pentru
care targul s-a desfasurat in pavilionul central al Romexpo. “Suprafata bruta
pe care se va desfasura Bookfest 2008 este de pana la aproximativ 14.000 mp,
totalul suprafetelor pe care se intind pavilioanele 14-18, Romexpo”, transmite
Asociatiei Editorilor din Romania (AER).

COLABORARE. Si in
acest an, pentru organizarea evenimentului, Asociatia mizeaza pe colaborarea cu
celelalte asociatii de editori si cu Ministerul Culturii si Cultelor (MCC). In
plus, spre deosebire de editia din 2007, cand intrarea a fost libera, anul
acesta AER ia in calcul introducerea unor bilete de intrare la targ, “care vor
functiona ca niste vouchere, in sensul ca suma platita pe ele va fi recuperata
integral prin scaderea ei din pretul unei carti achizitiona­te la targ”.
Valoarea acestor bilete va fi stabilita ulterior.

Citeste si:

SpaTii tematice. Targul va cuprinde, pe langa standurile obisnuite
ale editurilor, spatii te­matice de evenimente. Editurile se vor putea inscrie
pentru a achizitiona un stand la Bookfest 2008 incepand cu luna martie.

Asociatia estimeaza ca pentru organizarea evenimentului se
vor depasi costurile de anul trecut, in conditiile in care se asteapta si cresterea
numarului de vizitatori. “In 2007, costurile pentru organizarea evenimentului
s-au ridicat la circa 300.000 de euro. In prezent se asteapta un raspuns de la
MCC referitor la reluarea parteneriatului din 2007”, precizeaza AER.

PROMO. Pentru
promovarea Bookfest 2008, AER va continua si in acest an colaborarea cu Leo
Burnett, compania care s-a ocupat si in anii precedenti de mediatizarea
evenimentului. Tot pentru comunicarea evenimentului AER va colabora si cu
Televiziunea Publica.