Conflictul privind numirea Noricai Nicolai s-a mutat, intr-un sfårsit, la CCR. In acest caz, atåt premierul, cåt si presedintele au invocat fiecare, in sprijinul cauzei proprii, decizia CCR din mai 2007 privindu-l pe ministrul Cioroianu. La acea data magistratii CC au decis ca presedintele poate solicita premierului sa renunte la propunere daca persoana propusa „nu indeplineste criteriile legale. „Insa cum, tot atunci, CC a hotaråt ca presedintele nu are drept de veto, in sesizarea Guvernului se arata ca presedintele nu poate intra pe scena numirii ministrilor decåt dupa ce premierul a parasit-o.
Pe de alta parte eurodeputatul Adrian Severin a sugerat ca raportul pe Justitie ar putea puncta scandalul referitor la Norica Nicolai .

Norica Nicolai a afirmat ieri ca precedentul Cioroianu nu poate fi invocat in favoarea blocarii numirii sale la Justitie, deoarece CC s-a pronuntat deja asupra faptului ca presedintele nu are drept de veto la propunerea de numire a unui membru al Guvernului daca acesta indeplineste conditiile de legalitate. Astfel, senatoarea PNL nominalizata pentru portofoliul de la Justitie a calificat drept „prostii“ afirmatiile lui Valeriu Stoica, vicepresedintele PDL, care sustinuse ca presedintele nu a refuzat pur si simplu sa o numeasca pe Norica Nicolai, nefiind vorba, in acest caz, de exercitarea arbitrara a unui drept de veto. Potrivit liderului PDL, Traian Basescu a tinut seama de o decizie anterioara a Curtii Constitutionale, pronuntata in legatura cu aceeasi problema, in care s-a aratat ca presedintele are dreptul sa ceara premierului sa faca o alta nominalizare. „Singura chestiune pe care poate sa o faca Curtea pe aceasta sesizare este sa aprecieze daca motivele invocate de presedinte sunt justificate“, a sustinut Stoica.

Basescu intra numai daca Tariceanu iese
Pe de alta pare, in solicitarea Guvernului catre Curtea Constitutionala se arata ca, in cazul desemnarii ministrilor, personajul numit „presedinte“ poate intra in scena numai atunci cand scena a fost parasita de personajul numit primul-ministru. Presedintele are, in mod cu totul exceptional, posibilitatea de a interveni in desemnarea unui membru al Guvernului numai in cazul in care primului-ministru ii inceteaza calitatea de membru al Executivului sau este in imposibilitate de a-si exercita functia. „In masura in care premierul isi mentine propunerea, presedintele nu se poate opune investirii in functia de membru al Guvernului a persoanei propuse. In caz contrar, s-ar recunoaste un drept de veto al presedintelui, drept pe care chiar Curtea Constitutionala l-a negat in mod expres. Mai mult, presedintele ar deveni seful Guvernului, putand cenzura in totalitate decizia primului-ministru, ipoteza care nu are nici o fundamentare constitutionala“, se sustine in sesizarea Guvernului semnata de Calin Popescu-Tariceanu.