Nu ezitati sa reclamati produsele neigienice
Dupa cum se stie, multi romani obisnuiesc sa apeleze la firmele de catering pentru masa de pranz sau cina. Nu multi insa cunosc normele de igiena pe care acestea trebuie sa le indeplineasca si in

Nu ezitati sa reclamati produsele neigienice
Dupa cum se stie, multi romani obisnuiesc sa apeleze la firmele de catering pentru masa de pranz sau cina. Nu multi insa cunosc normele de igiena pe care acestea trebuie sa le indeplineasca si in ce conditii trebuie transportate produsele alimentare.

Transportul alimentelor de la firma de catering la destinatia finala este una dintre cele mai importante etape ale procesului de servire a clientului, intrucat trebuie sa se respecte lantul frigorific si norme stricte de igiena. In Hotararea de Guvern 952/2004 sunt prevazute normele ce trebuie respectate de producatori. Astfel, mijloacele de transport sau containerele pentru transportul produselor alimentare trebuie sa fie curate si in buna stare de functionare, pentru ca alimentele sa fie protejate impotriva contaminarii. De asemenea, recipientele din vehicule nu trebuie utilizate pentru transportul altor materii decat al produsele alimentare, daca astfel acestea pot fi contaminate. Daca in containerele cu care sunt transportate produsele alimentare se afla si altfel de materiale sau daca sunt transportate simultan trebuie separate. Produsele alimentare care sunt sub forma lichida, de granula sau pudra trebuie transportate in recipiente rezervate exclusiv transportului de produse alimentare.

REGULI. Toate ustensilele, componentele sau echipamentele care intra in contact cu alimentele trebuie sa fie igienizate suficient si frecvent, sa fie instalate in asa fel, incat sa se permita igienizarea adecvata a echipamentului si a zonei inconjuratoare. Daca este cazul utilizarii aditivilor chimici trebuie evitata intrarea in contact cu alimentele. Deseurile alimentare sau alte resturi trebuie indepartate cat mai repede posibil din incaperile in care sunt prezente alimentele, pentru a se evita acumularea acestora, si depozitate in containere care se pot inchide.

Fiecare persoana care intra in contact cu alimentele trebuie sa fie foarte bine ingrijita, sa aiba o tinuta adecvata si, dupa caz, echipament de protectie. Nici unei persoane care sufera de o boala care poate fi transmisa prin alimente nu trebuie sa i se permita intrarea in contact cu acestea daca exista posibilitatea contaminarii directe sau indirecte.

In Romania, toate aceste reguli par sa fie respectate, consumatorii fiind multumiti de serviciile firmelor de catering. Robert Hart, reprezentantul Biroului de Presa al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, declara ca de-a lungul timpului au fost semnalate nereguli nesemnificative in ceea ce priveste activitatea firmelor de catering. Controalele sunt efectuate o data la doua-trei luni, numai la initiativa organelor compentente, fara sa existe reclamatii de la clienti.

SFATURI. Laura Pascu, PR manager in cadrul Asociatiei pentru Protectia Consumatorilor din Romania, ne da cateva ponturi despre cum trebuie sa se prezinte mancarea provenita de la firmele de catering. Astfel, cea calda trebuie servita calda, iar cea rece, rece. Consumatorii nu trebuie sa accepte mancarea care nu a fost preparata in totalitate sau care este necoapta. In cazul in care gasiti un corp strain in mancare, aceasta trebuie trimisa imediat inapoi si contactat managerul firmei respective.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.