91% dintre romani ofera o bere unui prieten
Cehii sunt cei mai ''corecti'' bautori de berePotrivit unui studiu recent realizat de compania independenta de marketing si consultanta "Added Value" si initiat de SABMiller, privind preferintele europenilor in materie de consum de bere si bauturi alcoolice, s-a constatat ca romanii sunt cei mai generosi bautori de bere din Europa.
Romanii sunt primii din Europa care ar "face cinste" cu o bere chiar daca stiu ca gestul nu le va fi intors cu aceeasi ocazie. 91% dintre romani sunt gata sa ofere o bere unui prieten fara sa astepte alta in schimb, in timp ce suedezii sunt cel mai putin dispusi sa faca acest gest.
In ceea ce priveste numarul maxim de persoane pentru care un european ar "face cinste" cu o bere, studiul arata ca romanii ocupa si aici primul loc, cu peste 10 persoane, urmati de belgieni, olandezi si spanioli.
Cand vine vorba de plata, cehii par sa fie cei mai "corecti" bautori de bere, ocupand primul loc al clasamentului in ceea ce priveste impartirea costului consumatiei: 97% dintre cehi platesc doar propria consumatie, in timp ce 82% dintre olandezi si 77% dintre belgieni impart "frateste" (50:50) costurile. Francezii au obiceiul de a plati chelnerului dupa fiecare "rand" de beri comandate, in timp ce romanii (84%), germanii (81%) si cehii (90%) prefera sa achite la sfarsit.
Danezii si suedezii sunt cei care prefera berea cu orice ocazie. Dintre europeni, danezii sunt cei care prefera cel mai mult sa bea berea acasa cu familia, in timp ce suedezii conduc topul in ceea ce priveste consumul de bere la prima intalnire, la intalnirile de afaceri si atunci cand iau cina la restaurant. In ceea ce priveste ocaziile de consum, majoritatea romanilor (94%) prefera sa bea berea acasa, la mesele cu familia, 61% la cinele de la restaurant, 54% dintre acestia beau bere la nunta, in timp ce numai 23% consuma bere la intalnirile de afaceri.Fiecare natiune europeana are propria sa cultura a berii"Rezultatele acestui studiu ilustreaza faptul ca fiecare natiune europeana se bucura de propria sa cultura a berii si de propriile reguli sociale. Berea a fost popularizata in Europa cu mii de ani in urma si este extrem de incurajator sa vezi ca ramane in inimile atator culturi, aducand toate ingredientele esentiale pentru relaxare si petrecere, indiferent de tara in care te afli", a declarat Alan Clark, Managing Director SABMiller Europe. Studiul facut de compania "Added Value" la initiativa SABMiller a fost realizat prin intervievarea online a peste 7.500 de persoane din 15 tari europene, din fiecare tara raspunzand peste 500 de persoane in legatura cu preferintele lor de consum pentru bauturile alcoolice.
SABMiller plc este unul dintre cei mai mari producatori de bere din lume, cu participatii in companii de fabricare a berii si contracte de distributie in peste 60 de tari de pe sase continente. Marcile grupului includ beri internationale premium, cum ar fi Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro si Pilsner Urquell, precum si o gama exceptionala de marci locale aflate in pozitii de lideri de piata. In afara SUA, SABMiller plc este una dintre cele mai mari companii de imbuteliere a produselor Coca-Cola din lume.
In Romania, SABMiller plc este prezent de peste 10 ani prin intermediul subsidiarei sale locale URSUS Breweries, care detine o cota de piata de 24,9%. Compania are sediul central in Bucuresti si detine 4 fabrici de bere in Cluj-Napoca, Timisoara, Buzau si Brasov, avand peste 1.500 de angajati. Marcile URSUS Breweries sunt: Peroni Nastro Azzurro, URSUS, Timisoreana, Ciucas, Stejar si Pilsner Urquell.
In Europa, SABMiller plc detine 19 fabrici de bere, in care lucreaza peste 21.000 de angajati, si care au produs anul trecut 7 miliarde de halbe (aproximativ 35 milioane de hectolitri de bere).