In mesajul adresat Zilei Mondiale a Comunicarii Sociale, Suveranul Pontif a subliniat ca, "desi este inegalabil aportul pe care media il pot da circulatiei informatiei, cunoasterii faptelor si raspandirii cunoasterii, acestea sunt utilizate frecvent
In mesajul adresat Zilei Mondiale a Comunicarii Sociale, Suveranul Pontif a subliniat ca, "desi este inegalabil aportul pe care media il pot da circulatiei informatiei, cunoasterii faptelor si raspandirii cunoasterii, acestea sunt utilizate frecvent din motive ideologice si pentru recrearea realitatii, in locul reprezentarii ei". Papa considera ca este necesara o reglementare a universului informational, pentru a evita posibilitatea ca "mass media sa devina megafonul materialismului economic si al relativismului etic".
Mesajul Papei pentru Ziua Mondiala a Comunicarii Sociale este publicat, in mod traditional, la 24 ianuarie, cu ocazia sarbatorii Sfantului Francesco di Sales, considerat de Biserica Catolica patronul ziaristilor, informeaza agentiile de presa italiene. Tema mesajului din acest an a fost "Mijloacele de comunicare sociala: la rascruce intre protagonism si serviciu. A cauta Adevarul pentru a-l impartasi", text in care Suveranul Pontif avertizeaza ca exista riscul ca din partea mass-media sa se abata asupra omenirii posibilitati abisale de rau, prin impunerea unor modele si valori de viata distorsionate. "Mijloacele de informare in masa nu pot sfarsi in mainile celor care se folosesc de ele pentru a manipula constiintele. Este de netagaduit aportul pe care ele il pot aduce circulatiei informatiilor, cunoasterii faptelor si raspandirii cunoasterii: ele au contribuit, de pilda, in mod decisiv la alfabetizare si la socializare, ca si la dezvoltarea democratiei si a dialogului intre popoare.", apreciaza Benedict al XVI-lea. Din nefericire, spune in mesaj Papa, exista riscul ca aceste mijloace de comunicare sa se transforme in sisteme menite sa supuna omul unor logici dictate de interesele dominante ale momentului. "Este cazul unei comunicari folosite in scopuri ideologice sau pentru plasarea unor produse de consum printr-o publicitate obsesiva. Sub pretextul ca reprezinta realitatea, de fapt se tinde spre legitimizarea si impunerea unor modele distorsionate de viata personala, familiala sau sociala. Benedict al XV-lea a facut referire la "noile mijloace de comunicare, la telefonie si la Internet in mod special care modifica insasi natura comunicarii si, poate, aceasta este o ocazie importanta pentru a-l reforma". Pentru a favoriza audienta, "uneori nu se ezita sa se recurga la vulgaritate si la violenta", apreciaza Suveranul Pontif, pledand pentru o "info-etica", asa cum exista bioetica in domeniul medicinei si al cercetarii stiintifice legate de viata.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.