Copiii sunt cei mai ardenti consumatori de publicitate deoarece sunt si mari consumatori de televiziune. O data cu inaintarea in varsta scade si dorinta de a urmari reclamele la televizor. Parintii, in schimb, evita publicitatea din cauza efectulu

Copiii sunt cei mai ardenti consumatori de publicitate
deoarece sunt si mari consumatori de televiziune. O data cu inaintarea in varsta
scade si dorinta de a urmari reclamele la televizor. Parintii, in schimb, evita
publicitatea din cauza efectului de saturatie.

Cu cat un copil este mai mic, cu atat mai mare este consumul
de publicitate, insa, o data cu depasirea varstei de 10 ani, micutii incep sa
renunte la urmarirea reclamelor. Potrivit stu­diului “Impactul publicitatii
asupra parintilor si copiilor”, realizat de IMAS si Centrul de Studii Media si
Noi Tehnologii de Comunicare (CSMNTC), spoturile la produse alimentare, jucarii,
sucuri si cele care folosesc personaje din desenele animate sunt cele mai
populare in randul celor mici.

Copiii in varsta de 6 ani sunt cei mai mari consumatori de
reclama, 75% din acestia declarand ca urmaresc publicitatea televizuala, in
timp ce doar 62% din copiii in varsta de 8 ani urmaresc reclamele tv. De
asemenea, datele studiului arata o scadere a consumului de pu­blicitate o data
cu inaintarea in varsta (de la 75% la 6 ani, la 67% la 10 ani, exceptand acel
puseu de nonconsum, la 8 ani). La intrebarea “Ce faci cand sunt difuzate
reclame la televizor?”, 49,5% din copiii cu varste cuprinse intre 6 si 10 ani
urmaresc realmente publicitatea, in timp ce 34,2% schimba canalul tv, iar 11% parasesc
camera.

Un lucru ingrijorator este faptul ca de cele mai multe ori
micutii prezinta dificultati serioase in a diferentia spotul publicitar de alte
emisiuni. Mai ales ca, desi nu stiu ce este reclama, copiii de 3-5 ani sunt
atrasi de reclame.

INFLUENTA. 72% din copiii de 6-10 ani au declarat ca au
cerut cel putin o data parintilor sa le cumpere un produs dupa ce au vazut o
reclama la televizor, in timp ce doar 27% declara ca nu au facut acest lucru
niciodata. Aceste procente variaza destul de mult de la o varsta a
respondentului la alta (82,5% din copiii de 6 ani declara ca au cerut parintilor
un lucru pe care l-au vazut in reclama la televizor, in timp ce doar 70% din
cei care au 10 ani declara acest lucru). De asemenea, din totalul celor care au
cerut parintilor sa le cumpere produse vazute in reclame, la 81,9% din copii
le-a fost cumparat produsul, in timp ce la 17,2% nu le-a fost achizitionat acel
produs.

Conform cercetarii, plictiseala este cea mai frecventa emotie
negativa provocata de vizionarea publi­ci­tatii, 38,1% din baietii si 35,8% din
fetele cu varste cuprinse intre 6 si 15 ani fiind afectati de acest aspect in
urmarirea clipurilor publicitare.

Licente tv

CNA a acordat licente pentru trei noi televiziuni ale
Intact: Arenna TV, Top TV si Business TV. Arenna TV va fi o televi­ziu­ne de nisa,
cu profil sportiv, care va difuza programe productie proprie, in proportie de
97%, si programe ale altor producatori, in proportie de 3%. Postul Top TV va fi
specializat pe muzica. Business TV va difuza programe economice, de afaceri,
servicii si IT&C, 98% reprezentand programe productie proprie si 2%, productii
ale altor producatori. Dintre acestea, 80% sunt programe informative, 3%
programe educative, culturale si religioase, 2% filme si 15% programe de divertisment.

adrian.vaduva@jurnalul.ro


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.