Intre granzii industriei auto, razboiul continua. Grupul auto american General Motors (GM) a raportat recent vanzari globale de aproape 9,37 milioane de vehicule pentru anul 2007 si isi disputa primul loc in ierarhia celor mai mari producatori de autoturisme cu japonezul Toyota, transmite Reuters. Vanzarile GM la nivel mondial au crescut cu 3% in 2007 fata de anul precedent, pe fondul imbunatatirii performantelor in afara Americii de Nord, potrivit datelor preliminare publicate miercuri de grup. Astfel, GM a vandut 9,369 milioane de vehicule in anul 2007, iar Toyota a raportat saptamana trecuta un numar de 9,37 milioane de vehicule comercializate. Informatii mai detaliate privind volumul vanzarilor realizate de compania japoneza vor fi disponibile pana la sfarsitul lunii ianuarie.
In prezent, Toyota inregistreaza performante tot mai bune in Statele Unite, cea mai mare piata auto la nivel mondial in functie de vanzari, in timp ce rezultatele GM pe piata locala s-au deteriorat. Constructorul auto american castiga insa cota de piata in afara Statelor Unite, unde vanzarile au reprezentat 59% din volumul total.
Incepand cu anul 1998, vanzarile globale ale GM au avansat, in medie, cu 1,5% pe an, in timp ce rata de crestere inregistrata de Toyota a fost de cinci ori mai mare.
Vanzarile GM in America de Nord, cea mai mare piata pentru grupul american, au scazut cu 6,1% in 2007. Compania a raportat o evolutie ascendenta in regiunea Asia-Pacific, unde vanzarile au crescut cu 15,1%, si in America Latina, Africa si Orientul Mijlociu, cu un avans de 19,4%.
In Europa, vanzarile companiei au avansat cu 8,9%.
In total, numarul de vehicule comercializate in afara Statelor Unite s-a plasat la 5,5 milioane de unitati.
Potrivit unei surse din compania Toyota, citata de Reuters, constructorul japonez nu a reusit sa depaseasca GM in functie de volumul vanzarilor in 2007, cu un numar de circa 9.366 de vehicule comercializate.