Cererea ridicata de spatii de retail la nivelul pietei imobiliare autohtone, in corelatie cu oferta inca destul de scazuta in comparatie cu alte piete europene, face ca dezvoltarea de centre comerciale moderne sa fie o afacere extrem de profitabila - indiferent daca dezvoltatorii aleg sa vanda sau sa inchirieze respectivul mall dupa finalizare. Iata insa, ca cele doua variante mentionate mai sus nu reprezinta singurele surse majore de profit la care pot spera developerii.
Astfel, investitorii care isi plaseaza fondurile in dezvoltarea segmentului de retail prin construirea de mall-uri, beneficiaza din plin si de veniturile rezultate din subinchirierea spatiilor administrative in scopuri publicitare. Conform aprecierilor Brand Management, companie specializata in publicitatea indoor, aceasta este chiar a doua sursa principala de castig pentru operatorii centrelor comerciale.5 mil. euro: bugetul alocat anul trecut pentru acest tip de comunicareAnul trecut, bugetul total alocat publicitatii indoor din mall-uri s-a ridicat la aproximativ 5 milioane euro, dupa cum se estimeaza intr-un comunicat oficial al companiei. "Bugetul alocat de clientii agentiilor de media cuprinde spectrul de indoor alocat mall-urilor si impartit intre principalii jucatori de indoor de pe piata, respectiv Brand Management, Monopoly TV, Elevate, Invent si Oops Media", ne-a detaliat Razvan Marincoi, directorul de marketing si comunicare al celei dintai agentii. "Noi avem exclusivitate pe scarile rulante, balustrade si cai de acces, insa mai sunt companii precum Monopoly TV (plasmele din mall-uri), Elevate (lifturi), Oops Media (toalete), care au luat pe nisa lor parte din bugetul alocat indoorului din mall-uri", a adaugat acesta.Scarile rulante cumuleaza 30% din cerereIn ceea ce priveste instrumentele de comunicare indoor preferate, Marincoi subliniaza ca cererea cea mai mare, de aproximativ 30% din total, vizeaza inchirierea scarilor rulante, acestea fiind preferate datorita vizibilitatii pe care o ofera. "Totodata, sunt amenajate diverse tipuri de panouri - light frame-uri, people stoppere, totemuri, balustrade si usi de acces", sustine reprezentantul companiei. Cat despre clientii care apeleaza cu predilectie la aceasta forma de comunicare in 2007, de mentionat sunt companiile multinationale FMCG, bancile si fondurile de pensii.
Conform oficialilor Brand Management, succesul de care se bucura inchirierea spatiilor administrative din cadrul centrelor comerciale se datoreaza faptului ca acestea propun clientilor solutii neconventionale de expunere a brandurilor in fata consumatorilor. Inovatia in materie de advertising este la ora actuala un imperativ, data fiind dificultatea in atragerea atentiei consumatorilor pe o piata extrem de aglomerata, in care individul este practic bombardat cu mesaje publicitare. In acest context, mall-urile reprezinta o modalitate foarte buna de comunicare pentru branduri din toate categoriile, oferind acestora posibilitatea de expunere unui numar semnificativ de clienti, intr-un mediu relaxant.Mall-urile aduc 80% din cifra de afaceri a Brand ManagementToate avantajele oferite de publicitatea indoor din mall-uri face ca aceasta forma de expunere sa reprezinte aproximativ 80% din cifra de afaceri a Brand Management, compania oferind, de asemenea, si solutii de comunicare in centrele de afaceri. In prezent, reteaua in care opereaza compania include Iulius Mall Iasi, Iulius Mall Timisoara, Iulius Mall Cluj, Polus Center Cluj, Euromall Pitesti, River Plaza Ramnicu Valcea, Lotus Oradea, Moldova Mall Iasi, Promenada Sibiu, Promenada Targu Mures, Tomis Mall Constanta, Magnolia Brasov, Macromall Brasov, Arena Mall Bacau, City Mall, Plaza Romania si Bucuresti Mall. Catre toate aceste centre comerciale Brand Management a virat anul trecut 3 milioane RON pentru chiriile spatiilor de expunere.