BUSINESS - Ce mai punem in urechi
Piata mp3 playerelor va trece in acest an de 8 milioane de euro. Anul trecut s-au vandut aproximativ 140.000 de unitati, iar romanii au prins gustul produselor de marca.

Vanzarile de mp3 playere in Romania sunt estimate la 7,5 milioane de euro pentru 2007, respectiv 140.000 de unitati, ne-a declarat Ligia Rosu Marketing Manager Diverta. Pentru anul in curs, cresterea ar putea fi de peste 10%. "Pe fondul cresterii puterii de cumparare si diversificarii ofertei, romanii au devenit mai exigenti in alegerile pe care le fac la cumparaturi. Sunt dispusi sa plateasca un pret mai ridicat pentru a cumpara produse de calitate superioara si se uita din ce in ce mai mult la brand", arata oficialul Diverta. Acelasi aspect este evidentiat si de alti jucatori de pe piata. "Cel mai important castig al anului ce tocmai s-a incheiat, a fost schimbarea de atitudine a cumparatorului fata de criteriul 'cel mai ieftin produs>>, in favoarea componentei de calitate", spune Catalin Boaru, director de Marketing si Comunicare IRIS, distributiorul Apple in Romania.

PREFERINTE. In lantul Diverta, cele mai cautate modele de mp3 player au fost cele cu memorie de 1GB si 2GB. Pe piata romaneasca, produsele iPod au reprezentat 40% din totalul vanzarilor Apple, iar iPod nano este cel mai bine vandut model in ultimii doi ani. Reprezentantii IRIS spera ca modelul Touch sa reprezinte 15% din totalul vanzarilor iPod in 2008. In ciuda vanzarilor excelente de celulare-walkman si a aparitiei unor modele dedicate domeniului multimedia, distribuitorii de mp3 playere inca sunt optimisti. "Calitatea sunetului este mai buna la MP3 playere pentru ca practic, pentru acestea functia principala este cea de redare a sunetului, pe cand la telefoane aceasta are un rol secundar. Telefoanele au autonomie redusa daca se utilizeaza functia de MP3 player, in timp ce playerele dedicate au o autonomie extinsa", arata oficialul Diverta.