Kaufland Romania, operatorul de hipermarketuri cu profil de discount, si-a majorat capitalul social cu 180 milioane de lei (56,8 milioane de euro), la 1,305 miliarde de lei, prin aport in numerar al asociatilor, informeaza Mediafax.
Contravaloarea in euro a sumei cu care a fost majorat capitalul social, de 179,2 milioane de lei, a fost calculata la cursul de 3,158 lei pentru un euro, valabil in 30 iulie 2007, cand a fost aprobata operatiunea. In urma majorarii, capitalul social al companiei este de 1,305 miliarde de lei, potrivit unui anunt publicat in Monitorul Oficial.
Kaufland, parte a grupului german Schwarz, detine o retea de 31 de hipermarketuri in Romania. Kaufland a deschis primul hipermarket in Romania, in zona Obor in octombrie 2005 in acelasi an extinzandu-se in Ramnicu Valcea. Alte 14 au fost deschise in 2007 in Piatra Neamt, Turda, Targu Jiu, Sibiu, Iasi, Cluj, Constanta, Roman, Brasov, Arad, Zalau si Odorheiu Secuiesc.
Pentru anul in curs Kaufland Romania isi propune sa deschida 7-8 astfel de magazine. Primele orase in care vor aparea aceste magazine vor fi: Braila, Craiova, Slatina si Pitesti.
Valoarea medie a investitiei intr-un magazin se ridica la circa 7-8 milioane de euro.
Potrivit directorului general al Kaufland Romania, Adrian Viman, numarul total de magazine detinute de compania germana in Romania ar putea depasi estimarea initiala de 50 de unitati.
Kaufland Romania a inregistat in 2006 vanzari de peste 818 milioane de lei (232 milioane de euro) si pierderi de 38 de milioane de lei, ca urmare a ritmului accelerat al deschiderilor de magazine.
Compania a initiat in 2006 un proiect in parteneriat cu Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare, care presupune investitii de 300 milioane euro, pe termen lung, in Romania.
Pe plan international, retailerul german are peste 800 de magazine, in Germania, Cehia, Slovacia, Polonia, Croatia, Bulgaria si Romania.
Kaufland Romania SCS este detinuta de Kaufland Rumanien Warenhandel, cu 99% din partile de interes, si Kaufland Romania SRL.