O fabrica de ciocolata din Bucuresti a fost implicata in realizarea celui mai mare succes romanesc din istoria automobilismului. Raliul Monte Carlo, din 1936, a fost castigat de un echipaj romanesc sponsorizat de Fabrica de ciocolata a lui C.I. Zamfirescu, in echipa care a invins aflandu-se si fiul magnatului bucurestean.
La sfarsitul secolului al XIX-lea, in Romania, ciocolata era un produs de lux, venit din Europa de Vest. Deliciile balcanice precum serbetul, dulceata si cafeaua reprezentau marca principal a desfatarilor culinare la romani. Insasi cacaua se folosea destul de rar in cofetarii. Prima fabrica de ciocolata apare la Bucuresti abia in 1891 si este preluata, sapte ani mai tarziu, de C.I. Zamfirescu. Ciocolata Zamfirescu, alaturi de alte dulciuri facute la comanda, a reprezentat un succes al acestei industrii, pana in 1947, cand a venit nationalizarea...
Din Romania la Monaco Viata cotidiana a protipendadei romanesti era asaltata insa nu numai de tentatii culinare occidentale, dar si de o serie de inventii care s-au transformat repede in pasiuni. Primele masini, aparute in tara la sfarsitul secolului al XIX-lea, determina infiintarea, in 1904, la Bucuresti, a Automobil Clubului Roman. Acesta s-a numarat printre primele zece cluburi de acest fel din Europa si printer primele 14 din lume. Masinile devenisera o pasiune care sublinia nu numai clasa sociala, dar si curajul detinatorilor. Urmare a numarului crescut de accidente, .n 1906 era publicat aRegulamentul politiei rulajului si circulat iei pe caile publice, iar in anul urmator se dadeau primele examene de conducere. In 1913, se instaleaza primele indicatoare de circulatie. Soferii incep sa mearga din ce in ce mai repede, pe masini din ce in ce mai bune si vor sa participe la raliuri. La 25 ianuarie 1930, la Iasi, se dadea startul faimosului raliu Monte Carlo (debutat in 1911, din cauza pauzei pricinuite de primul razboi mondial, ajunsese abia la editia a noua). Participantii care alesesera sa plece din Iasi trebuiau sa parcurga ruta Lvov, Varsovia, Berlin, Bruxelles, Paris, Lyon, Monte Carlo. Semnalul de plecare s-a dat din fata fostei cladiri a Jockey Clubului. Cititi si celelalte articole din Jurnalul de bucatarie