Dacia a fost anul trecut brandul cu cea mai ridicata rata de crestere a vanzarilor in Europa, cu un avans de 85,9%, ca urmare a cererii mari pentru modelul Logan, potrivit unui studiu realizat de compania britanica de cercetare a pietei auto Jato Dynamics.
Studiul a fost realizat in 27 de state europene, care nu includ Romania si Bulgaria. Cel mai bine vandut brand la nivel european a fost Volkswagen, cu 1,6 milioane de unitati, urmat de Opel, modelul Vauxhall, cu 1,3 milioane de unitati, si Ford, cu 1,2 milioane de masini comercializate. Vanzarile VW au scazut anul trecut cu 3,8%, in timp ce in cazul Opel/Vauxhall au urcat cu 0,1%, iar cele ale Ford cu 1,1%.

Pe pozitiile urmatoare s-au plasat brandul Renault, cu 1,1 milioane de masini comercializate, in scadere cu 9,3% fata de anul 2006, si Peugeot, cu peste un milion de unitati, in scadere cu 1,4%. Din topul primelor zece cele mai vandute branduri in Europa mai fac parte, in ordine, Fiat, Citroen, Toyota, Mercedes si BMW. Cele mai mari cresteri ale vanzarilor de automobile au avut loc in Lituania, cu 52%, Letonia , cu 28% si Estonia , cu 22%. Un avans important a avut loc si in Cipru - 27%, dar si in Polonia - 21,7%.