PROCEDURA. O licitatie poate fi contestata ori de cate ori se considera ca au fost incalcate prevederile legale. Dupa inregistrarea contestatiei, aceasta devine obiectul unui dosar care este distribuit aleatoriu si apoi solutionat printr-o decizie de completul caruia ii revine. Solutionarea contestatiei se realizeaza pe baza documentelor care se depun la dosar. Oricine se incadreaza in prevederile legale poate depune contestatie la Consiliu sau poate alege direct calea instantelor de judecata. Contestatia suspenda procedura achizitiei publice pana la momentul solutionarii acesteia, insa instanta nu are acelasi efect decat prin urmarea procedurii civile. Decizia Consiliului poate fi atacata numai la Curtea de apel cu recurs. Daca in 2006 procentul deciziilor emise de CNSC in favoarea institutiilor statului a fost de 50%, anul trecut acesta a ajuns la 63%. ACTIVITATE. Initial institutia a fost creata pentru solutionarea a circa 600-800 de contestatii anual, insa a ajuns sa inregistreze peste 600 de contestatii pe saptamana. “Anul trecut au fost inregistrate la CNSC 4.976 de contestatii si au fost emise 4.119 decizii. Numarul inregistrarilor a fost de 7,5 ori mai mare fata de anul 2006, cand au fost inregistrate 673 de dosare”, a declarat Cristina Lita, purtator de cuvant al CNSC. De asemenea, pentru anul acesta reprezentantii institutiei se asteapta ca trendul crescator din ultimii doi ani sa se mentina. La solutionarea fiecarei contestatii lucreaza un complet alcatuit din trei consilieri de solutionare, obligati sa-si pronunte punctul de vedere asupra dosarului, precum si personalul auxiliar aferent acestora. Consiliul are 21 de membri, adica sapte complete, iar in perioada urmatoare vor functiona inca patru complete. Daca anul trecut au fost emise 4.119 decizii, inseamna ca unui complet i-au revenit cate 588 de dosare, adica circa trei decizii pe zi. Consiliul are obligatia de a solutiona contestatia in termen de 30 de zile de la data primirii dosarului achizitiei publice de la autoritatea contractanta. Personal subdimensionat Lipsa personalului reprezinta principala problema cu care s-a confruntat si se confrunta CNSC in desfasurarea activitatii. Aceasta situatie pare sa se fi remediat la sfarsitul anului trecut, cand prin modificarea legislatiei a fost marita schema de personal, creandu-se patru noi complete de solutionare. Din cauza numarului mic de personal, functionarii CNSCD au dus o munca asidua pentru solutionarea in termen a majoritatii contestatiilor. Eficienta se poate observa in numarul redus, respectiv 34, de plangeri formulate impotriva institutiei. Functionarii CNSC spun ca nu au nici “clienti fideli”, deoarece depunerea unei contestatii reprezinta optiunea fiecarei societati. Consiliul este un organism independent administrativ-jurisdictional al carui rol este de a solutiona contestatiile depuse in domeniul achizitiilor publice, conform prevederilor OUG nr. 34/2006, modificata si completata prin OUG nr. 94/2007. Acesta functioneaza in baza Regulamentului propriu, iar in desfasurarea activitatii se supune numai legii. Dezapezirea a fost contestata Iarna acesta, pentru autostrazile Bucuresti - Pitesti (A1) si Bucuresti - Cernavoda (A2) reprezentantii Companiei Nationale de Autostrazi nu au semnat un contract de deszapezire, deoarece licitatiile au fost tot timpul contestate. Firmele concurente care au depus oferte si-au dat peste mana una alteia din cauza sumei ce urma a fi primita pentru serviciile de deszapezire intreprinse pe autostrazi. Desi licitatia din decembrie fusese castigata de consortiul format din PA&CO International si Romprest, semnarea contractului a fost blocata de contestatia depusa de societatile care au facut cealalta oferta, respectiv Argecom-Euro Construct Trading - Dimar. In timp ce consortiul alcatuit din PA&CO International si Romprest s-a angajat sa presteze serviciul pentru circa 2,57 milioane de euro, celalalt consortiu se angajase sa realizeze serviciile pentru suma de 4,36 milioane de euro. Bugetul total al CNADNR pentru deszapezirea autostrazilor in iarna 2007-2008 este de 4,9 milioane de euro. elena.stan@jurnalul.ro
Despre autor:
Sursa: Jurnalul National
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Femeia care rescrie felul în care copiii învață să vorbească
Sursa: start-up.ro
-
Răzvan Ghenu, Arggo: Ne confruntăm cu din ce în ce mai multe atacuri cibernetice
Sursa: retail.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în funcție de zodie în săptămâna 29 aprilie - 5 mai
Sursa: garbo.ro
-
UniCredit va oferi carduri adaptate pentru nevăzători
Sursa: futurebanking.ro
-
Oracolul Îngerilor: Ce mesaj are Îngerul Păzitor pentru 26 aprilie 2024?
Sursa: kudika.ro
-
Ce măsuri au luat cele mai importante zone turistice din Italia pentru a...
Sursa: wall-street.ro