Pelicula englezeasca „Enigma" se imparte intre genul politist si acela de epoca, raminind mediocra in ambele. Filmul se numara printre avanpremierele acestei saptamini.

Vinnie Jones nu-si activeaza carismain „Enigma". Imagine din film Intrat de curind pe marile ecrane de la Hollywood Multiplex si de la Movieplex Cinema Plaza Romania, lungmetrajul „Enigma" nu risca nici sa zapaceasca spectatorul, dar nici sa il amuze cit de cit, pacatuind prin previzibilitatea intrigii. Intr-atit de apasat incit criticii de film au ignorat la unison pelicula, consacrindu-i zero cronici. Filmul il are drept personaj principal pe un jurnalist ambitios, Mike Sullivan, care isi lasa slujba de stirist pe sport pentru a investiga o serie de crime. Victima uneia dintre acestea este Sadie, o proprietara de bar cu legaturi in lumea politicii, dar la fel de pasionata de ghicitori precum protagonistul. Chiar in seara dinainte de a fi omorita, Sadie lasa o astfel de enigma pe robotul telefonic al lui Sullivan. Cu ajutorul ei, jurnalistul si iubita lui in devenire, Kate Merrill, ofiter responsabil cu relatiile cu presa in cadrul politiei londoneze, incearca sa gaseasca vinovatii pentru crimele care se tin lant, dar se aleg in proces si cu un manuscris pierdut al lui Dickens.

Regizorul si scenaristul Brendan Foley, aflat la a doua aventura in lungmetraj, divizeaza filmul in doua planuri: primul se concentreaza asupra detectivisticii personajelor contemporane, al doilea il infatiseaza pe Dickens citindu-si povestirea, dar o si dramatizeaza. Separarea temporala, realizata printr-o tehnica punct - contrapunct, parea sa ii aduca lui Foley un plus de suspans, dar n-a fost sa fie. Dimpotriva, „Enigma" sufera de o lipsa cronica de tensiune. Care li s-a transmis si actorilor, mai precis lui Vinnie Jones si lui Julie Cox, interpreta prietenei jurnalistului, ambii jucindu-si rolurile intr-o delasare si lehamite totale. Insa centrul de greutate al peliculei ii revine actorului veteran britanic Derek Jacobi, care face un rol curat chiar in contextul unui scenariu extrem de slab. El este si liantul dintre cele doua planuri narative, interpretind un dublu rol: pe cel al unui vagabond in contemporaneitate si pe acela al lui Charles Dickens in vremurile victoriene. Jacobi nu reuseste sa salveze insa prea mare lucru dintr-un lungmetraj destinat esecului.