Corelarea Legii invatamantului universitar cu cea a invatamantului preuniversitar si reducerea numarului de examene in cazul profesorilor debutanti sunt cateva dintre solicitarile adresate de cadrele didactice bucurestene Ministerului Educatiei la dezbaterea proiectelor de legi ale educatiei.

SEMNAL. Cadrele didactice si reprezentantii federatiilor sindicale din invatamant au reclamat faptul ca necorelarea Legii invatamantului universitar cu cea a invatamantului preuniversitar duce la inegalitati intre profesori, cei din invatamantul universitar fiind avantajati, spre exemplu, in ceea ce priveste sporul de stabilitate. Potrivit proiectelor de lege din domeniul Educatiei, sporul de stabilitate, de 15%, se acorda in mediul universitar dupa cinci ani de vechime, in timp ce profesorii din invatamantul preuniversitar beneficiaza de acest drept dupa 10 ani de activitate. Reprezentantul Ministerului Educatiei, directorul general pentru invatamantul preuniversitar, Liliana Preoteasa a declarat ca este de acord cu faptul ca cele doua legi trebuie sa fie corelate si considera ca a fost vorba despre "o scapare".