Fiat a organizat la sfarsitul lunii noiembrie un drive-test cu Fiorino, lansat la Amsterdam cu ocazia Salonului Auto. Testul s-a desfasurat in Italia, in zona Torino, pe o distanta de 200 de kilometri.
Fiorino este un model destinat transportului urban care a fost creat de Fiat in colaborare cu grupul PSA. Modelul a fost creat avand la baza ideea unui autovehicul care sa aiba dimensiuni exterioare reduse, dar o capacitate de transport mare. Cu o lungime de doar 3,86 metri si o latime de 1,71 metri, Fiorino este ideal pentru distributia urbana, dupa cum aveam sa ne convingem si noi.
Traseul ales de reprezentantii Fiat a fost variat si a inclus deplasarea pe o autostrada si apoi pe drumuri de munte, inguste, cu multe viraje. Astfel am putut sa apreciem la maximum caracteristicile dinamice ale lui Fiorino. Directia lui Fiorino este precisa si permite rularea in conditii perfecte. Ţinuta de drum este buna, in curbe are totusi un usor caracter subvirator care se incadreaza in limitele normale.
Spatiul de incarcare de 2,5 metri cubi sau chiar 2,8 metri daca scaunul pasagerului este rabatat, este foarte bun, avand in vedere dimensiunile lui Fiorino. Lungimea spatiului pentru marfa este de 1,5 metri, dar poate ajunge pana la 2,5 metri daca scaunul pasagerului este rabatat. Capacitatea maxima pe care o poate transporta Fiorino este de 610 kilograme. Pentru a avea acces la marfa transportata, Fiorino este prevazut cu usi laterale culisante care au dimensiuni mari. Astfel, accesul in compartamentul de marfa este unul facil chiar si in spatiile inguste.
Podeaua spatiului de incarcare este plana si are carlige pentru ancorarea marfurilor. De asemenea, Fiorino poate fi dotat cu paravan suplimentar pentru protectia soferului si a pasagerului din fata. Interiorul a fost atent conceput pentru a asigura confort soferului. Pozitia la volan este optima, iar prin dispunerea comenzilor instalatiei de climatizare si a celei audio, inginerii Fiat au asigurat o ergonomie perfecta. Consola centrala are forma T si este simetrica.
Un alt aspect important care a fost pe ordinea de zi in momentul proiectarii lui Fiorino a fost acela al eficientei. Pentru ca Fiorino va merge mai mult prin orase, unde sunt ambuteiaje, propulsorul pe care l-am testat asigura o economie importanta de combustibil. Conform constructorului, motorul turbodiesel cu o capacitate de 1.3 litri - Multijet care dezvolta o putere de 75 CP are un consum mediu de numai 4,5 litri. Astfel, Fiorino poate merge aproximativ 1.000 de kilometri cu un rezervor plin.
Pentru siguranta pasagerilor, Fiat a echipat Fiorino cu o structura a caroseriei care sa absoarba socurile. De asemenea, Fiorino are un sistem de frane performant cu ABS si EBD. Pentru stabilitate, iniginerii au optat pentru suspensie independenta tip Mc Pherson pentru rotile fata si bara de torsiune pentru cele din spate. Astfel, Fiorino s-a descurcat foarte bine pe curbele mai stranse, chiar daca era incarcat. Pentru protectia impotriva furtului, Fiorino are sisteme separate de inchidere pentru usile din fata si pentru cele ale compartimentului de marfa.
Modelul prezentat de Fiat se anunta a avea un real succes pentru companiile de curierat si cele care se ocupa cu distributia in centrele urbane.
Pentru clientii care au nevoie de Fiorino pentru transportul marfurilor pe teren accidentat, Fiat va prezenta la inceputul anului 2008 varianta Adventure. Acest model va avea suspensie inaltata, jante mai mari, precum si un scut special pentru motor.