Societatea anunta achizitionarea a 40 de vagoane de calatori de un milion de euro bucata. Primele cinci au fost deja cumparate si vor fi folosite pe trenurile intercity.

CFR Calatori a introdus ieri in circulatie cinci vagoane noi de calatori pentru trenurile IC 595 si 596, de pe ruta Bucuresti-Timisoara si retur, se arata intr-un comunicat de presa al companiei. Pretul unui astfel de vagon se cifreaza la 3,5 milioane de lei, aproximativ un milion de euro. Vagoanele urmeaza sa fie introduse pe ambele clase ale trenului si sint achizitionate de CFR Calatori de la Astra Arad. In 2008, CFR doreste achizitionarea altor 35 de vagoane, acestea urmind sa circule intre Bucuresti si Arad, Constanta, Cluj, Iasi, Suceava, Galati.

In functie de clasa de confort, vagoanele sint dotate cu scaune fixe sau reglabile prin actionare pneumatica, masute cu veioze si prize, cabine WC cu functionare prin vid. In functie de clasa, vagoanele au in dotare intre doua si patru monitoare video de 19 sau 21 inch. De asemenea, vagoanele dispun de climatizare si echipamente care in viitor vor permite punerea in functiune a unui sistem automatizat de informare a pasagerilor. Pe anumite cai ferate din UE, pasagerii trenurilor sint informati asupra pozitiei exacte a trenului, a vitezei acestuia, a timpului ramas pina la destinatie cu ajutorul sistemelor de pozitionare prin satelit.

Conducerea CFR Calatori sustine ca vagoanele pot atinge o viteza cuprinsa intre 160 si 200 de kilometri la ora. Insa pe calea ferata romana viteza medie de circulatie a trenurilor este in jurul a 80 de kilometri la ora, din cauza starii defectuoase a caii ferate. Singura portiune pe care se poate atinge viteza pretinsa de CFR Calatori este Bucuresti-Cimpina.