Compania CFR a introdus ieri in circulatie cinci vagoane noi de calatori cu functii TGV (Train Grande Vitesse) in valoare de 3,5 milioane de lei fiecare. Trenurile care vor circula pe ruta Bucuresti-Timisoara si retur au functii TGV doar daca vorbim despre dotarile cu care acestea vin, pentru ca de cea mai importanta functie a acestora, si anume posibilitatea de a atinge 350km/h, nu vom putea beneficia. Viteza maxima cu care acestea pot circula pe sinele din Romania este de 130km/h.
Potrivit unui comunicat de presa emis ieri de CFR Calatori, un vagon din cele cinci va fi de clasa I, in timp ce restul de patru vor fi pentru clasa a II-a.
In ceea ce priveste dotarile, trenurile au monitoare TFT de 19 sau 21 inch, montate cate doua in fiecare zona destinata calatorilor, functii de climatizare, cu echipamente care in viitor vor permite punerea in functiune a unui sistem automatizat de informare a pasagerilor, spatiu minibar, central sau la unul din capetele salonului, care cuprinde mobilier (tejghea, dulapuri, vitrina cu sticla, spoturi iluminat, pereti placati cu HDS), frigider, cuptor cu microunde, cafetiera si computer tip consola cu monitor de 15 inch.
Conform Alinei Predescu, de la Biroul de Presa al CFR Calatori, compania isi propune ca in 2008, in functie de alocatia bugetara, sa achizitioneze inca 35 de astfel de vagoane. Rutele pe care vor circula urmatoarele vagoane sunt: Bucuresti-Arad, Bucuresti- Constanta, Cluj, Iasi, Suceava, Galati si retur.
In functie de clasa de confort, vagoanele sunt dotate cu scaune confortabile cu fete din plus, masute montate in spatarele scaunelor sau fata in fata, plasa pentru ziare, reviste si rezematori pentru picioare, masute prevazute cu veioze si prize duble sau simple pentru alimentarea laptop-urilor si a telefoanelor mobile, cu acces pentru toate locurile, cabine WC cu functionare prin vid si rezervoare ecologice de retentie.