"Incercand sa scriu un text la expozitia "Passato Prossimo", nu pot sa scap de o categorisire a fotografilor auzita recent, o categorisire care pentru mine e tot atat de profunda cat o zicala de-a lui Hagi: <<Fotbalu' e fotbal si mingea e rotun
"Incercand sa scriu un text la expozitia "Passato Prossimo", nu pot sa scap de o categorisire a fotografilor auzita recent, o categorisire care pentru mine e tot atat de profunda cat o zicala de-a lui Hagi: <<Fotbalu' e fotbal si mingea e rotunda>>. Se spune ca sunt doua tipuri de fotografi: vanator si fermier... Din fericire, Michele Bressan si Bogdan Girbovan nu se incadreaza.", spunea Nicu Ilfoveanu. Cei doi sunt reprezentanti ai unei noi generatii de de artisti fotografi, care vine puternic din urma, talentul lor cristalizeaza activitatea unui nou val in arta foto-video, cei doi studenti lansand prin aceasta expozitie o invitatie serioasa la a le urmari evolutia viitoare. "La vremea la care Michele se apuca de fotografie, recent adica, Tom Waits lansa trei albume deodata: Brawlers, Bawlers si Bastards... si astfel i se poate defini stilul de fotografiere: un amestec de precipitare cu sentimentalism si posesiune, un fel de vanator combinat cu fermier si inca ceva pe deasupra. Ceva duios, care nu se poate explica, dar e placut ochiului.", incearca Ilfoveanu sa surprinda mirajul si esenta fotografiei celor doi, in cateva cuvinte. "La vremea la care Bogdan se apuca de fotografie nu se intampla nimic deosebit. Drept pentru care imaginile sale "vorbesc de la sine"... la propriu insa! Cum ar fi: un fermier se intalneste cu vanatoru' si-i spune ceva. Acel ceva scurt si care nu se poate povesti, insa e placut... Expozitia de la UNAgaleria se prezinta si ca un fin tur de forta in marirea de pe suport argentic, acel "silver gelatin print" pe care-l vedem scris in dreptul imaginilor alb/negru din albumele de fotografie occidentala. Zece fotografii de 100/150 cm, hartie "fiber based" mata caserata pe aluminium, editie de 5 fiecare plus cateva poze mici numai bune de pus in rama, in editie nelimitata. Pe de o parte fotografii pe format leica trase cu vreo 15 aparate (intr-adevar, Bressan poarta in fiecare buzunar cate un aparat micut de teama sa nu-i scape ceva) cu negative din ce in ce mai granulate, iar de cealalta parte, imagini pe format mediu, curat 6x7, trase cu un aparat greoi si care declanseaza zgomotos, dar decisiv (nici o legatura cu Bresson)." (M.A.)


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.